اخبار

مایکروسافت صدها میلیون دلار برای یک ابر رایانه ChatGPT هزینه کرد

طبق گزارش بلومبرگ، مایکروسافت صدها میلیون دلار برای ساخت یک ابر رایانه عظیم برای کمک و قدرت بخشیدن به چت بات ChatGPT هزینه کرده است.

برای ساخت ابررایانه‌ای که پروژه‌های OpenAI را تامین می‌کند، مایکروسافت می‌گوید که هزاران واحد پردازش گرافیکی Nvidia (GPU) را در پلتفرم رایانش ابری Azure خود به یکدیگر متصل کرده است. به نوبه خود، این به OpenAI اجازه داد تا مدل‌های قدرتمندتری را آموزش دهد و «قابلیت‌های هوش مصنوعی» ابزارهایی مانند ChatGPT و Bing را افزایش دهد.

معاون هوش مصنوعی و ابری مایکروسافت، گفت که این شرکت صدها میلیون دلار برای این پروژه هزینه کرده است. مایکروسافت که اخیراً سرمایه گذاری چند ساله و چند میلیارد دلاری خود را در OpenAI تمدید کرده است، به نظر میرسد که مایل است حتی پول بیشتری را به فضای هوش مصنوعی اختصاص دهد.

مایکروسافت در حال حاضر در تلاش است تا قابلیت‌های هوش مصنوعی Azure را با راه‌اندازی ماشین‌های مجازی جدید خود که از پردازنده‌های گرافیکی هسته‌ای H100 و A100 Tensor انویدیا و همچنین شبکه‌سازی Quantum-2 InfiniBand استفاده می‌کنند، قوی‌تر کند، پروژه‌ای که هر دو شرکت در سال گذشته از آن استفاده کردند. به گفته مایکروسافت، این باید به OpenAI و سایر شرکت هایی که به Azure متکی هستند اجازه دهد تا مدل های هوش مصنوعی بزرگتر و پیچیده تر را آموزش دهند.


وب سایت خبری و آموزشی پی سی باز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا

متوقف کننده آگهی‌ها فعال است

متاسفانه، افزونه مسدود کننده تبلیغات شما در حالت فعالیت است. برای دیدن محتوای وبسایت بدون تداخل، لطفاً مسدود کننده تبلیغات خود را غیرفعال کنید یا ما را به لیست سفید تبلیغات اضافه کنید. ما از تبلیغات برای پشتیبانی از خدمات رایگان خود استفاده می‌کنیم و از شما درخواست داریم که ما را حمایت کنید تا به شما محتوای با کیفیت‌تری ارائه دهیم.