اخبار

جریمه 1.3 میلیارد دلاری شرکت متا “Meta” توسط کمیسیون اروپا

کمیسیون حریم خصوصی اروپا یک جریمه 1.3 میلیارد دلاری به متا وضع کرده است

کمیسیون حریم خصوصی اروپا، روز دوشنبه، متا متعلق به مارک زاکربرگ را به علت انتقال غیرقانونی داده های کاربرانش در اروپا به ایالات متحده، به پرداخت جریمه 1.3 میلیارد دلاری محکوم کرد. این جریمه رکورددار تاریخ جریمه های وضع شده توسط این کمیسیون است.

کمیسیون گفت شرکت متا، قوانین حفاظت از داده های اتحادیه اروپا را به مدت شش سال نقض کرده است. این قوانین، اجازه انتقال داده های کاربران اروپایی از اروپا به ایالات متحده را در صورت برخورداری از سطح مناسبی از حفاظت خصوصی، فراهم می کند. با این حال کمیسیون اروپا معتقد است meta نتوانسته است این استانداردها را تامین کند و داده های کاربران اروپایی را بدون رضایت آنان به ایالات متحده انتقال داده است.

متا اظهار داشت که با این راهنمایی ها همراه خواهد شد و از تصمیم کمیسیون اروپا پیروی خواهد کرد، اما این جریمه را “غیرعادلانه” خواند.

این اولین بار نیست که meta از طرف کمیسیون اروپا به خاطر انتقال غیرقانونی داده ها جریمه می شود. در سال ۲۰۱۷ کمیسیون اروپا جریمه 110 میلیون یورویی (122 میلیون دلاری) بر متا وضع کرد.

منتظر نظرات کاربران عزیز هستیم 🙂

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا

متوقف کننده آگهی‌ها فعال است

متاسفانه، افزونه مسدود کننده تبلیغات شما در حالت فعالیت است. برای دیدن محتوای وبسایت بدون تداخل، لطفاً مسدود کننده تبلیغات خود را غیرفعال کنید یا ما را به لیست سفید تبلیغات اضافه کنید. ما از تبلیغات برای پشتیبانی از خدمات رایگان خود استفاده می‌کنیم و از شما درخواست داریم که ما را حمایت کنید تا به شما محتوای با کیفیت‌تری ارائه دهیم.