اخبار

مایکروسافت با تراشه‌ ARM جدید و ویندوز 12، اپل را به چالش می‌کشد

مایکروسافت قصد دارد تا با تولید تراشه‌های ARM و توسعه ویندوز 12 برای دستگاه‌های خود، به رقابت با اپل در این حوزه بپردازد.

به گفته‌ی منابع داخلی، مایکروسافت در حال توسعه‌ی نسل جدیدی از تراشه‌های ARM برای استفاده در دستگاه‌های ویندوز است. این تراشه‌ها، مخصوصاً برای دستگاه‌های 2 در 1 طراحی شده‌اند و به طور خاص برای دستگاه‌هایی که به صورت همزمان می‌توانند به عنوان تبلت و لپتاپ عمل کنند مناسب هستند. برای توسعه‌ی این تراشه‌ها، مایکروسافت با شرکت‌های سازنده‌ی تراشه همکاری می‌کند.

همچنین، بر اساس این گزارش، مایکروسافت در حال توسعه‌ی ویندوز 12 است که به طور اختصاصی برای کار با تراشه‌های ARM طراحی شده است. ویندوز 12 قرار است قابلیت‌هایی جدیدی در بخش ترکیب تبلت و لپتاپ به دستگاه‌های ویندوز اضافه کند و به کاربران اجازه دهد تا بدون هیچ محدودیتی بین حالت تبلت و حالت لپتاپ تغییر کنند.

این موضوع می‌تواند به افزایش رقابت در حوزه‌ی دستگاه‌های پردازشی منجر شود و برای کاربران بازاری رقابتی و گزینه‌های بیشتری را ارائه کند.

اگر نظری در این باره دارید می توانید با ما به اشتراک بگذارید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا

متوقف کننده آگهی‌ها فعال است

متاسفانه، افزونه مسدود کننده تبلیغات شما در حالت فعالیت است. برای دیدن محتوای وبسایت بدون تداخل، لطفاً مسدود کننده تبلیغات خود را غیرفعال کنید یا ما را به لیست سفید تبلیغات اضافه کنید. ما از تبلیغات برای پشتیبانی از خدمات رایگان خود استفاده می‌کنیم و از شما درخواست داریم که ما را حمایت کنید تا به شما محتوای با کیفیت‌تری ارائه دهیم.