آموزشمقالاتویدیو های آموزشی

آموزش فعال و غیرفعال کردن حالت Hibernate در ویندوز 11

حالت Hibernate ویندوز 11 را فعال و غیرفعال کنید

برای فعال یا غیرفعال کردن Hibernation در ویندوز 11، ابتدا باید آیتم منوی مربوطه را نمایش دهید. تنظیمات مربوطه را می توان در Power options یافت . در برخی موارد، ممکن است نیاز به ایجاد یک فایل hibernation از طریق خط فرمان باشد. برای بررسی تک تک مراحل به ادامه مطلب بروید.

قبل از مطالعه کامل این مقاله می توانید ویدیو آموزشی این مورد را در کانال یوتیوب پی سی باز مشاهده کنید.

فعال کردن حالت هایبرنیت ویندوز 11 (راهنمای سریع)

حالت خواب زمستانی ویندوز 11 باعث می‌شود تا پس از خاموش کردن دستگاه خود به سرعت آن را بوت کنید . برخلاف حالت “خواب”، در واقع به استفاده از برق رایانه ادامه نمی دهد. برای روشن یا خاموش کردن «Hibernate»، این مراحل را دنبال کنید (ممکن است به امتیازات سرپرست نیاز باشد):

  1. به کنترل پنل دسترسی پیدا کنید . می توانید از تابع جستجو در منوی Start استفاده کنید یا دستور “کنترل” را در گفتگوی “Run” وارد کنید.
  2. “گزینه های برق” را انتخاب کنید.
  3. از منوی سمت چپ روی « انتخاب عملکرد دکمه‌های پاور » کلیک کنید.
  4. تیک “Hibernate” را از منوی تنظیمات Shut-down بزنید. اگر منوی تنظیمات خاکستری است، روی ” تغییر تنظیماتی که در حال حاضر در دسترس نیستند ” کلیک کنید (نیاز به امتیازات مدیر است).
  5. منوی Start را اجرا کنید.
  6. سوئیچ روشن/خاموش را تغییر دهید و برای فعال کردن حالت، ” Hibernate ” را انتخاب کنید.
نکته

آیا می‌خواهید حالت Hibernation ویندوز 11 را غیرفعال کنید؟ به سادگی مراحل 1 تا 4 را دنبال کنید و علامت تیک را از “Hibernate” در مرحله 4 بردارید.

حالت Hibernate ویندوز 11 را در گزینه‌های پاور مدیریت کنید – در اینجا نحوه انجام آن آورده شده است

دقیقاً مانند حالت خواب زمستانی ویندوز 10 ، خواب زمستانی ویندوز 11 را از طریق دکمه «روشن/خاموش» مربوطه راه اندازی می کنید. به‌طور پیش‌فرض، حالت Hibernate ویندوز 11 غیرفعال است، به همین دلیل است که ممکن است بلافاصله این گزینه را مشاهده نکنید. با این حال، با پیروی از دستورالعمل های گام به گام ما در زیر، می توانید گزینه های صرفه جویی در مصرف انرژی را به سرعت و به راحتی فعال کنید.

مرحله 1: با تنظیمات سیستم تماس بگیرید

برای دسترسی به گزینه های برق، کنترل پنل را اجرا کنید. ابتدا منوی Start را فراخوانی کنید یا به عملکرد جستجو برای جستجوی ” کنترل پنل ” دسترسی پیدا کنید.

همچنین، با استفاده از کلیدهای ترکیبی [Windows] + [R] از عملکرد ” Run ” استفاده کنید و ” کنترل ” را وارد کنید.

مرحله 2: Power Options را راه اندازی کنید

گزینه Power Options را از کنترل پنل انتخاب کنید . اگر نمی توانید ورودی مربوطه را ببینید، ممکن است نمای دسته را فعال کرده باشید. در این حالت، “نمادهای بزرگ” یا “نمادهای کوچک” را از طریق “مشاهده توسط” انتخاب کنید تا به نمای نماد بروید .

مرحله 3: حالت Hibernation ویندوز 11 را فعال کنید

از گزینه‌های پاور، روی « انتخاب آنچه که دکمه‌های پاور انجام می‌دهند » در سمت چپ کلیک کنید. برای فعال کردن دکمه آماده به کار ، ” Hibernate ” را علامت بزنید.

اگر گزینه خاکستری است یا نمی توان آن را انتخاب کرد، عملکرد مدیر “تغییر تنظیماتی که در حال حاضر در دسترس نیستند” را فشار دهید.

اکنون گزینه “Hibernate” باید قابل انتخاب باشد. ” ذخیره تغییرات ” را فشار دهید.

مرحله 4: Hibernate را فعال کنید

هنگامی که دکمه را به منوی پاور اضافه کردید، می‌توانید دستگاه خود را در هر زمانی به حالت Sleep قرار دهید. برای انجام این کار، به سادگی منوی Start را فراخوانی کرده و روی دکمه «روشن/خاموش» کلیک چپ کنید . اکنون ” Hibernate ” را در منوی پاپ آپ در میان گزینه های دیگر خواهید یافت .

نکته

راه اندازی سیستم معمولاً هنگام کار با رایانه شخصی یا لپ تاپ زمان زیادی را تلف می کند. نکات و ترفندهای مفید بیشتری را در مقاله زیر برای افزایش سرعت ویندوز 11 بیاموزید !

نحوه ایجاد یک فایل hibernation از طریق خط فرمان در ویندوز 11

اگر نمی توانید حالت خواب زمستانی ویندوز 11 را از طریق گزینه های برق فعال کنید، ممکن است فایل خواب زمستانی را از دست داده باشید . در آن صورت، گزینه “Hibernate” حتی در گزینه های Power ظاهر نمی شود.

در این حالت می‌توانید فایل Hibernation ویندوز 11 را با استفاده از Command Prompt ، ابزار خط فرمان سیستم، بازسازی کنید . امتیازات مدیر یک پیش نیاز است. برای اطلاع از نحوه تنظیم آن به ادامه مطلب مراجعه کنید.

مرحله 1: Command Prompt را به عنوان مدیر راه اندازی کنید

در ویندوز 11 می توانید Command Prompt را به روش های مختلف اجرا کنید. برای راه اندازی در حالت سرپرست، از عملکرد جستجو استفاده کنید.

روی نماد ذره بین کوچک در نوار وظیفه کلیک کنید و ” cmd ” را تایپ کنید. Command Prompt به عنوان یک نتیجه جستجو نمایش داده می شود – از جمله دکمه ” اجرا به عنوان مدیر ” که باید انتخاب کنید.

مرحله 2: حالت Hibernate ویندوز 11 را فعال کنید

در ابزار خط فرمان، با اجرای دستور زیر، حالت Hibernation را روشن کنید:

 

powercfg /hibernate on

مرحله 3: فایل Hibernation ایجاد کنید

پس از فعال سازی در حالت آماده به کار، اکنون می توانید فایل خواب زمستانی را تولید کنید. برای این منظور دستور زیر لازم است:

 

powercfg /h /type full

پس از ایجاد موفقیت آمیز فایل، پیامی به شما نشان می دهد که اندازه فایل را بر حسب بایت اعلام می کند . ابزار را ببندید. تا زمانی که مراحل قبلی را برای فعال کردن حالت خواب زمستانی ویندوز 11 دنبال کردید، اکنون باید “Hibernate” را در گزینه های Power نمایش داده شده پیدا کنید.

توجه داشته باشید

فایل Hibernation سیستم عامل های ویندوز hiberfil.sys نام دارد. فایل چیست و چگونه hiberfil.sys را حذف یا غیرفعال کنید در راهنمای دیجیتال ما بخوانید.

ویندوز 11: نحوه غیرفعال کردن Hibernate

به همین راحتی می توانید حالت خواب زمستانی ویندوز 11 را در هر زمان غیرفعال کنید یا دکمه را از گزینه های پاور حذف کنید. برای انجام این کار، به سادگی گزینه های پاور را همانطور که در بالا توضیح داده شد فراخوانی کنید و علامت کنار “Hibernate” را بردارید.

امتیاز کاربران: 5 ( 1 رای)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا

متوقف کننده آگهی‌ها فعال است

متاسفانه، افزونه مسدود کننده تبلیغات شما در حالت فعالیت است. برای دیدن محتوای وبسایت بدون تداخل، لطفاً مسدود کننده تبلیغات خود را غیرفعال کنید یا ما را به لیست سفید تبلیغات اضافه کنید. ما از تبلیغات برای پشتیبانی از خدمات رایگان خود استفاده می‌کنیم و از شما درخواست داریم که ما را حمایت کنید تا به شما محتوای با کیفیت‌تری ارائه دهیم.