آموزشمقالاتویدیو های آموزشی

نصب ChatGPT در ویندوز : آموزش کامل و کاربردی

آموزش نصب برنامه چت جی پی تی در ویندوز : Install ChatGPT

ChatGPT یک چت ربات هوش مصنوعی (AI) است که بر اساس مدل های زبان بزرگ OpenAI ساخته شده است. این به عنوان یک برنامه وب و تلفن همراه در دسترس است، بنابراین باید هر بار برای دسترسی به آن به سایت مراجعه کنید یا آن را از فروشگاه Google Play یا Apple App Store دانلود کنید. اما اگر بخواهید برای نصب ChatGPT در ویندوز اقدام کنید چه؟ در حالی که هنوز هیچ نسخه رسمی ویندوز در دسترس نیست، مایکروسافت اج و کروم به شما اجازه می دهند از ChatGPT به عنوان یک برنامه بومی ویندوز استفاده کنید. در اینجا نحوه اجرای ChatGPT به عنوان یک برنامه ویندوز با استفاده از Microsoft Edge، ایجاد میانبر کروم برای ربات هوش مصنوعی و پین کردن برنامه ChatGPT به نوار وظیفه آمده است.

زمان نگارش این مقاله، OpenAI یک برنامه رسمی برای ChatGPT در فروشگاه وب کروم یا فروشگاه مایکروسافت منتشر نکرده است. لطفاً هنگام جستجوی هر برنامه ادعایی ChatGPT در این بازارها و سایر بازارهای برنامه محتاط باشید.

قبل از مطالعه کامل این مقاله می توانید ویدیو آموزشی این مورد را در کانال یوتیوب پی سی باز مشاهده کنید.

نحوه اجرای ChatGPT به عنوان یک برنامه ویندوز با استفاده از Edge

Microsoft Edge یک ویژگی Install this site را به عنوان یک برنامه ارائه می دهد . این به شما امکان می دهد صفحات وب را به عنوان برنامه های بومی ویندوز مستقل اجرا کنید. از آنجایی که ChatGPT فقط به عنوان یک برنامه وب در دسترس است، می توانید وب سایت چت ربات هوش مصنوعی را به عنوان یک برنامه در رایانه خود نصب کنید. به نظر می رسد و شبیه به نسخه وب کار می کند، با این تفاوت که هیچ عنصر وب مانند نشانک ها، برگه ها و غیره را نمی بینید.

برای افزودن ChatGPT به عنوان یک برنامه ویندوز با استفاده از Edge:
  1. به صفحه ChatGPT در مرورگر Edge بروید و با اعتبار حساب خود وارد شوید.
  2. سپس روی منوی three-dots کلیک کنید تا به منوی مرورگر دسترسی پیدا کنید.
    این سایت را به عنوان لبه chatgpt برنامه نصب کنید
  3. به Apps بروید و Install this site as an app را انتخاب کنید .
    ویندوز برنامه chatgpt را نصب کنید
  4. در پنجره نصب برنامه ، یک نام برای برنامه وارد کنید. به عنوان مثال، ChatGPT را وارد کنید . وارد کردن نام، جستجوی برنامه نصب شده را آسان می کند.
  5. برای افزودن یک نماد سفارشی، روی دکمه ویرایش در زیر نصب برنامه کلیک کنید و نمادی را از درایو محلی خود انتخاب کنید. برای GPT، می توانید آن را به عنوان پیش فرض بگذارید.
  6. روی Install کلیک کنید و منتظر بمانید تا ویندوز سایت را به عنوان یک برنامه نصب کند.

پس از اتمام نصب، برنامه ChatGPT به طور خودکار راه اندازی می شود. در گفتگوی نصب شده برنامه ، می توانید آن را به نوار وظیفه و Start پین کنید، یک کوتاه دسکتاپ ایجاد کنید و شروع خودکار را در ورود به دستگاه فعال کنید. تنظیمات برگزیده خود را انتخاب کنید و روی Allow کلیک کنید .

می‌توانید برنامه را مانند هر برنامه دیگری در رایانه خود از منوی Start جستجو و اجرا کنید. مشابه نسخه وب، ChatGPT از شما می خواهد که پس از انقضای جلسه وارد سیستم شوید. وقتی وارد شدید، می‌توانید چت کنید یا کارهای جالبی را که می‌توانید با ChatGPT انجام دهید، کاوش کنید .

برنامه وب ChatGPT را در Edge حذف نصب کنید

برنامه chatgpt edge را حذف نصب کنید
  1. کلید Win را فشار دهید و ChatGPT را تایپ کنید .
  2. روی نماد برنامه کلیک راست کرده و Uninstall کنید.
  3. برای تایید اقدام، دوباره روی Uninstall کلیک کنید .

نحوه اضافه کردن ChatGPT به عنوان یک برنامه ویندوز با استفاده از Chrome

کروم مانند مایکروسافت اج دارای ویژگی میانبر ایجاد می باشد. می توانید هر سایتی را به عنوان میانبر اضافه کنید تا از آن به عنوان یک برنامه بومی استفاده کنید. در اینجا نحوه افزودن ChatGPT به عنوان میانبر با استفاده از Chrome آورده شده است.

  1. در Google Chrome، به صفحه ChatGPT بروید و با حساب خود وارد شوید.
  2. روی منوی سه نقطه در گوشه بالا سمت راست کلیک کنید .
    chatgpt ایجاد میانبر کروم
  3. گزینه More Tools و سپس Create Shortcut را انتخاب کنید .
  4. نامی را در پنجره ایجاد میانبر وارد کنید .
    chatgpt ایجاد میانبر کروم ایجاد
  5. گزینه Open as window را انتخاب کنید . بدون این، میانبر ChatGPT سایت را در یک پنجره جدید کروم به جای پنجره مستقل باز می کند.
  6. برای اتمام روی Create کلیک کنید .

می توانید میانبر ChatGPT Chrome را از منوی Start باز کنید. روی Shortcut کلیک راست کنید تا به منوی Start و نوار وظیفه اضافه شود.

اگر می‌خواهید میان‌بر Chrome را برای ChatGPT حذف نصب کنید، در اینجا نحوه انجام آن آورده شده است:

chatgpt میانبر کروم را حذف نصب کنید
  1. کلید Win را فشار دهید و ChatGPT را تایپ کنید .
  2. روی نماد ChatGPT کلیک راست کرده و Uninstall را انتخاب کنید .
  3. در پنجره کنترل پنل ، ChatGPT را پیدا کرده و انتخاب کنید .
  4. روی Uninstall کلیک کنید و اقدام برای حذف برنامه را تأیید کنید.

علاوه بر این، می توانید وب سایت ها را به عنوان برنامه های دسکتاپ روی ویندوز با استفاده از ابزارهایی مانند WebCatalog نصب کنید. این به شما امکان می دهد صفحات وب را به برنامه های دسکتاپ تبدیل کنید، آنها را سازماندهی کنید و حتی بدون خروج از سیستم بین چندین حساب جابجا شوید.

ChatGPT را به صورت بومی با استفاده از یک پروژه غیر رسمی اجرا کنید

پروژه غیر رسمی chat gpt github در حال اجرا بر روی ویندوز

یک توسعه دهنده در GitHub یک پروژه غیر رسمی ChatGPT را ارسال کرده است که به صورت بومی بر روی رایانه ویندوز اجرا می شود. برای استفاده از برنامه، باید با استفاده از اعتبار ChatGPT وارد شوید. این برنامه مشابه برنامه وب چت ربات هوش مصنوعی کار می کند اما برخی ویژگی های اضافی را ارائه می دهد.

از آنجایی که این یک پروژه شخص ثالث است، توصیه می کنیم یک نقطه بازیابی ایجاد کنید تا بتوانید در صورت بروز مشکل، تغییرات را لغو کنید.

در اینجا نحوه اجرای پروژه غیر رسمی ChatGPT در ویندوز آمده است:
  1. به صفحه غیررسمی GitHub ChatGPT بروید .
    پروژه غیر رسمی گیت گیت گپ
  2. به بخش Windows بروید و روی لینک دانلود .msi installer برای نصب مستقیم دانلود کلیک کنید . در مایکروسافت اج، فیلتر صفحه نمایش Windows Defender ممکن است به طور موقت دانلود را مسدود کند و از شما بخواهد تأیید کنید که آیا به فایل اعتماد دارید یا خیر. برای اجازه دانلود، روی Show more و سپس منوی سه نقطه کلیک کنید . در مرحله بعد، Keep را برای دانلود نصب کننده انتخاب کنید. برای ایمن تر بودن، می توانید نصب کننده را با استفاده از ابزار اسکن ویروس آنلاین اسکن کنید تا هر گونه اثری از بدافزار را پیدا کنید.
  3. سپس، نصب کننده را اجرا کنید و دستورالعمل های روی صفحه را دنبال کنید تا نصب کامل شود.
  4. پس از نصب، برنامه را راه اندازی کنید و با اعتبار ChaptGPT خود وارد شوید، و می توانید شروع به تولید پاسخ کنید.

این سرویس گیرنده غیر رسمی دارای چند ویژگی مفید است که در برنامه اصلی موجود نیست. به عنوان مثال، می توانید هر پاسخ تولید شده را در فرمت Markdown، تصویر و PDF ذخیره و صادر کنید.

علاوه بر این، می‌توانید مرکز کنترل آن را از قسمت Preferences باز کنید تا برنامه را سفارشی کنید. می‌توانید برنامه را فعال کنید تا همیشه در بالا بماند، تم‌ها را تغییر دهد و میان‌برهایی را اختصاص دهد.

برای به روز رسانی برنامه، مرکز کنترل را باز کنید و روی نماد بارگیری کوچک در کنار بخش نسخه ChatGPT کلیک کنید . برای نصب به‌روزرسانی روی Yes کلیک کنید و برای اعمال تغییرات، برنامه را دوباره راه‌اندازی کنید.

اگر تصمیم دارید برنامه را حذف نصب کنید، می توانید این کار را از برنامه تنظیمات انجام دهید :

کلاینت غیر رسمی chatgpt را حذف نصب کنید
  1. Win + I را فشار دهید تا تنظیمات باز شود .
  2. سپس، تب Apps را باز کنید و روی Installed Apps کلیک کنید .
  3. برنامه ChatGPT را جستجو کنید، روی منوی سه نقطه کنار نام برنامه کلیک کنید و Uninstall را انتخاب کنید .

پس از اتمام، ممکن است بخواهید فایل نصب را از پوشه Downloads در File Explorer نیز حذف کنید.

ChatGPT را به عنوان یک برنامه ویندوز نصب کنید

افزودن ChatGPT به عنوان یک برنامه ویندوز به شما امکان می دهد در یک پنجره مستقل به برنامه دسترسی داشته باشید. این کار دردسر بازدید مکرر از سایت برای استفاده از سرویس را از بین می برد.

علاوه بر این، شلوغی اطراف برنامه های وب و مرورگرها را نیز از بین می برد و یک رابط کاربری تمیز با تنها گزینه های ضروری ارائه می دهد.

امتیاز کاربران: اولین نفری باشید که امتیاز می دهد!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا

متوقف کننده آگهی‌ها فعال است

متاسفانه، افزونه مسدود کننده تبلیغات شما در حالت فعالیت است. برای دیدن محتوای وبسایت بدون تداخل، لطفاً مسدود کننده تبلیغات خود را غیرفعال کنید یا ما را به لیست سفید تبلیغات اضافه کنید. ما از تبلیغات برای پشتیبانی از خدمات رایگان خود استفاده می‌کنیم و از شما درخواست داریم که ما را حمایت کنید تا به شما محتوای با کیفیت‌تری ارائه دهیم.