آموزشمقالاتویدیو های آموزشی

ساخت نرم افزار پرتابل یا قابل حمل : اجرا کردن نرم افزار های ویندوز بدون نصب کردن

یک نسخه قابل حمل از هر برنامه در ویندوز ایجاد کنید!

این روزها، اکثر ما چندین رایانه داریم که با خود می بریم، اما اگر بخواهید هر رایانه ای را به رایانه خود تبدیل کنید، چه؟ اینجاست که ایده نرم افزار پرتابل مطرح می‌شود.

با وصل کردن یک فلش مموری یا هارد اکسترنال به این برنامه ها دسترسی داشته ، به سادگی باید دستگاه را به یک رایانه سازگار وصل کنید و همه نرم افزارها و داده های شما دقیقاً در آنجا هستند.

قبل از مطالعه کامل این مقاله می توانید ویدیو آموزشی این مورد را در کانال یوتیوب پی سی باز مشاهده کنید.

نرم افزار پرتابل چیست؟

وقتی اکثر برنامه ها را روی رایانه نصب می کنید، تغییراتی در سیستم ایجاد می کند و خود را یکپارچه می کند. به عنوان مثال، برنامه های کاربردی ویندوز، پوشه ای را در هارد دیسک محلی شما انتخاب می کنند، در رجیستری شما وارد می کنند و به طور کلی انتظار دارند که ویندوز امکانات خاصی را فراهم کند تا بتواند کار خود را انجام دهد.

اگر به سادگی پوشه برنامه را در یک درایو خارجی کپی کنید و سعی کنید آن را روی رایانه دیگری اجرا کنید، یا یک سری پیام خطا دریافت می کنید یا برنامه ای که درست کار نمی کند.

یک نسخه قابل حمل از هر برنامه در تصویر 2 ویندوز ایجاد کنید

استفاده از یکی از چندین برنامه تخصصی که وابستگی های یک برنامه را اسکن می کند و سپس آنها را به صورت مجازی تکرار می کند، بسیار ساده تر است. سپس آن نرم افزار وابستگی های سفارشی ایجاد می کند که باعث می شود برنامه فکر کند روی رایانه اصلی اجرا می شود.

مهم است بدانید که برنامه هایی نیز وجود دارند که از نظر طراحی قابل حمل هستند. توسعه دهندگان آنها را به طور خاص ایجاد کرده اند تا بدون وابستگی به چیزی اجرا شوند.

برنامه مورد نظز شما قبلا Portable نشده است؟

قبل از اینکه خودتان مسیر ساخت یک نرم افزار پرتابل حمل را ادامه دهید، بهتر است بررسی کنید که آیا شخص دیگری قبلاً این کار را برای شما انجام نداده است یا خیر. البته بعید است از این طریق نرم افزار پولی پیدا کنید! با این حال، بسیاری از برنامه های کاربردی رایگان محبوب به نسخه های قابل حمل تبدیل شده اند و آماده دانلود هستند.

یک نسخه قابل حمل از هر برنامه در تصویر 3 ویندوز ایجاد کنید

ما PortableApps.com را توصیه می کنیم که دارای لانچر و رابط مدیریت برنامه است. به سادگی نصب کننده را دانلود کنید، آن را در یک درایو خارجی نصب کنید و تمام برنامه را از لیست مورد نظر خود انتخاب کنید.

ماشین های مجازی به عنوان یک جایگزین برای برنامه قابل حمل

استفاده از پلتفرمی مانند PortableApps عالی است، اما ممکن است راه بسیار ساده‌تری برای قابل حمل کردن هر برنامه ویندوزی وجود داشته باشد – خود ویندوز را قابل حمل کنید! چگونه؟ به سادگی نسخه قابل حمل VirtualBox را دریافت کنید و یک نسخه مجاز از ویندوز را روی آن نصب کنید. سپس می‌توانید تمام برنامه‌های ویندوزی را که دوست دارید در آن ماشین مجازی نصب کنید ، بدون هیچ کار دیگری.

یک نسخه قابل حمل از هر برنامه در تصویر 4 ویندوز ایجاد کنید

 

ایجاد یک نرم افزار پرتابل با Enigma Virtual Box

برنامه مورد بحث Enigma Virtual Box است . این یکی از معدود سازندگان نرم افزار های پرتابل رایگان است که هنوز توجه توسعه دهندگان را به خود جلب می کند. این در اصل نسخه رایگان برنامه های تجاری Enigma Protector است، اما برای کاربران عادی عالی است.

  • Enigma Virtual Box را دانلود کنید . برنامه را نصب کنید و سپس آن را اجرا کنید.
یک نسخه قابل حمل از هر برنامه در تصویر 5 ویندوز ایجاد کنید
برنامه آنقدرها هم گرافیکی به نظر نمی رسد، اما در واقع استفاده از آن بسیار آسان است. پس نترسید.
  • روشی که Enigma کار می کند، قبل از تبدیل آن به یک برنامه قابل حمل، باید نرم افزار را از قبل روی سیستم خود نصب کرده باشید. بنابراین اگر قبلاً این کار را نکرده‌اید، برنامه‌ای را که می‌خواهید قابل حمل بسازید نصب کنید و سپس به Enigma بازگردید.
  • اکنون، کادرهای مسیر درایو را برای نام فایل input و output خواهید دید .
یک نسخه قابل حمل از هر برنامه در تصویر 6 ویندوز ایجاد کنید
  • روی دکمه Browse در سمت راست Enter Input File Name کلیک کنید .
  • در مثال خود، ما قصد داریم یک نسخه قابل حمل از نرم افزار رایگان ایستگاه کاری صوتی Audacity بسازیم . با مرورگر فایلی که ظاهر می‌شود، به جایی که فایل «.exe» برنامه مورد نظر نصب شده است بروید.
یک نسخه قابل حمل از هر برنامه در تصویر 7 ویندوز ایجاد کنید
  • آن را انتخاب کنید و روی Open کلیک کنید.
یک نسخه قابل حمل از هر برنامه در تصویر 8 ویندوز ایجاد کنید
  • Enigma همچنین باید بداند که فایل های وابسته کجا هستند. بنابراین، در مرحله بعد، روی Add و سپس Add Folder Recursive کلیک کنید ، زیرا می‌خواهیم همه زیرپوشه‌ها نیز شامل شوند.
یک نسخه قابل حمل از هر برنامه در تصویر 9 ویندوز ایجاد کنید
  • اکنون از مرورگر فایلی که ظاهر می شود برای یافتن پوشه نصب حاوی فایل “.exe” خود استفاده می کنیم. پوشه را انتخاب کنید و دوباره روی “OK” و “OK” کلیک کنید.
یک نسخه قابل حمل از هر برنامه در تصویر 10 ویندوز ایجاد کنید
  • در صورت تمایل، می‌توانید مقصد خروجی را برای برنامه قابل حمل نهایی نیز تغییر دهید. به‌طور پیش‌فرض آن را در کنار فایل exe اصلی ذخیره می‌کند، اما احتمالاً می‌خواهید آن را در جای دیگری ذخیره کنید. فرآیند مانند انتخاب فایل ورودی است. همچنین می توانید نام فایل را به هر چیزی که دوست دارید تغییر دهید.
  • اکنون ما آماده هستیم تا خود برنامه قابل حمل را ایجاد کنیم. روی Process کلیک کنید و شاهد وقوع جادو باشید.
یک نسخه قابل حمل از هر برنامه در تصویر 11 ویندوز ایجاد کنید
  • صبر کنید تا پردازش انجام شود و سپس می توانید این پنجره را ببندید.

اجرای برنامه

چیزی که اکنون باید داشته باشید یک فایل “.exe” است که می توانید آن را از هر جایی اجرا کنید. فایل را در مکانی که در آن ذخیره کرده اید پیدا کنید و سپس آن را به حافظه قابل حمل خود منتقل کنید. حتما آن را روی کامپیوتر دیگری تست کنید تا مطمئن شوید که درست کار می کند.

امتیاز کاربران: 5 ( 1 رای)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا

متوقف کننده آگهی‌ها فعال است

متاسفانه، افزونه مسدود کننده تبلیغات شما در حالت فعالیت است. برای دیدن محتوای وبسایت بدون تداخل، لطفاً مسدود کننده تبلیغات خود را غیرفعال کنید یا ما را به لیست سفید تبلیغات اضافه کنید. ما از تبلیغات برای پشتیبانی از خدمات رایگان خود استفاده می‌کنیم و از شما درخواست داریم که ما را حمایت کنید تا به شما محتوای با کیفیت‌تری ارائه دهیم.