آموزشمقالاتویدیو های آموزشی

آموزش ایجاد Restore Point یا نقطه بازیابی : بازگرداندن ویندوز به حالت قبل

آموزش ایجاد Restore Point یا نقطه بازیابی در ویندوز 10 و 11

ویژگی Restore Point مایکروسافت یک شبکه ایمنی عالی است اگر مشکلی با رایانه شخصی شما پیش بیاید. این به شما امکان می دهد سیستم خود را به حالت قبلی برگردانید و بلافاصله راه حلی برای هر مشکلی که ممکن است در دستگاه ویندوز خود تجربه می کنید ارائه دهد.

قبل از مطالعه کامل این مقاله می توانید ویدیو آموزشی این مورد را در کانال یوتیوب پی سی باز مشاهده کنید.

ایجاد نقاط بازیابی سیستم در ویندوز ابزاری است که نباید به قدری از آن استفاده کرد. داشتن یکی برای مراجعه به آن در صورت لزوم، شما را از سردردهای زیادی در آینده نجات می دهد.

بیایید نگاهی به نحوه ایجاد یک نقطه بازیابی سیستم در ویندوز بیندازیم.

استفاده از سیستم حفاظتی ویندوز

در حالی که راهی برای فعال کردن نقاط بازیابی خودکار سیستم وجود دارد، ایده خوبی است که یک نقطه دستی به صورت نیمه منظم برای اندازه گیری خوب ایجاد کنید.

مرحله 1: در تنظیمات ، System و سپس About را انتخاب کنید . در قسمت Related settings گزینه System info را بزنید . در نهایت، System protection را انتخاب کنید .

گزینه System protect در ویندوز 10.

مرحله 2: قبل از اینکه بتوانید یک Restore Point سیستم ایجاد کنید، ممکن است بخواهید تنظیمات مربوط به آن را پیکربندی کنید. اما بیشتر در مورد آن بعد. در زیر دکمه Configure ، دکمه Create را انتخاب کنید .

دکمه Create برای ایجاد نقطه بازیابی سیستم به صورت دستی در ویندوز 10.

مرحله 3: توضیحاتی را وارد کنید که Restore Point را توصیف کند. نیازی به تاریخ و زمان نخواهد داشت، زیرا این جنبه ها به طور خودکار پیوست می شوند.

مرحله 4: دکمه Create را انتخاب کنید .

وارد کردن نام برای شناسایی نقطه بازیابی سیستم در ویندوز 10.

تنظیمات بازیابی سیستم را پیکربندی کنید

مرحله 1: دکمه پیکربندی را انتخاب کنید . در اینجا، اگر دکمه روشن کردن محافظت سیستم فعال باشد، باید چندین نقطه بازیابی را به طور خودکار توسط ویندوز ذخیره کنید.

دکمه Configure برای نقاط بازیابی سیستم در ویندوز 10.

مرحله 2: در بخش استفاده از فضای دیسک ، می توانید حداکثر مقدار فضای دیسک مورد استفاده توسط یک نقطه بازیابی سیستم را تنظیم کنید. استفاده فعلی به شما نشان می‌دهد که قبلاً چه مقدار فضا از نقاط بازیابی موجود گرفته شده است، در حالی که دکمه Delete همه آن نقاط را برای درایو انتخابی (معمولاً درایو C) حذف می‌کند.

گزینه های پیکربندی نقاط بازیابی سیستم در ویندوز 10.

از نقطه بازیابی سیستم استفاده کنید

اکنون که یک Restore Point سیستم ایجاد کرده اید، بیایید نگاهی به استفاده از آن بیندازیم.

مرحله 1: دکمه System Restore را از پنجره System Properties انتخاب کنید .

دکمه System Restore در ویندوز 10 برای دسترسی و فعال کردن نقاط بازیابی سیستم.

مرحله 2: نقطه بازیابی که از بخش قبلی ایجاد کرده اید اکنون باید در کنار توضیحاتی که وارد کرده اید، زمان و تاریخ نشان داده شود.

علاوه بر این، در منوی بازیابی سیستم ، گزینه Show more restore points را انتخاب کنید تا موارد ذخیره شده به صورت خودکار را مشاهده کنید. همچنین می توانید آنها را برای برنامه های آسیب دیده اسکن کنید.

منوی بازیابی سیستم با نقاط بازیابی سیستم موجود در ویندوز 10.

مرحله 3: پس از انتخاب آن نقطه بازیابی و دکمه Next ، دکمه Finish را برای تکمیل فرآیند انتخاب کنید.

دکمه Finish برای تأیید فعال سازی نقطه بازیابی سیستم در ویندوز 10.

 

امتیاز کاربران: 5 ( 1 رای)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا

متوقف کننده آگهی‌ها فعال است

متاسفانه، افزونه مسدود کننده تبلیغات شما در حالت فعالیت است. برای دیدن محتوای وبسایت بدون تداخل، لطفاً مسدود کننده تبلیغات خود را غیرفعال کنید یا ما را به لیست سفید تبلیغات اضافه کنید. ما از تبلیغات برای پشتیبانی از خدمات رایگان خود استفاده می‌کنیم و از شما درخواست داریم که ما را حمایت کنید تا به شما محتوای با کیفیت‌تری ارائه دهیم.