آموزشمقالاتویدیو های آموزشی

7 روش حل مشکل باز نشدن برنامه OBS Studio در ویندوز

می‌توانید راه‌اندازی نشدن OBS Studio روی ویندوز را با موارد زیر برطرف کنید.

OBS Studio یک نرم افزار محبوب برای ضبط و پخش بازی ها است. با این حال، گاهی اوقات OBS Studio زمانی که کاربران سعی می کنند آن نرم افزار را روی رایانه های شخصی ویندوز 10 یا 11 راه اندازی کنند، شروع نمی شود. در زمان باز نشدن برنامه OBS Studio، ممکن است پیغام خطا را ببینید یا نبینید، اما در هر دو صورت باز نمی‌شود.

هنگامی که OBS Studio راه اندازی نمی شود، کاربران نمی توانند از OBS Studio برای ضبط استفاده کنند. برخی از کاربران احتمالاً زمانی که OBS Studio کار نمی کند، نرم افزار جایگزین را امتحان کنند. با این حال، می‌توانید باز نشدن برنامه OBS Studio روی رایانه شخصی ویندوزی را با موارد زیر برطرف کنید.

قبل از مطالعه کامل این مقاله می توانید ویدیو آموزشی این مورد را در کانال یوتیوب پی سی باز مشاهده کنید.

1. OBS را با Run as Administrator اجرا کنید

تنظیم OSB Studio برای اجرا به عنوان سرپرست تضمین می کند که می تواند به تمام پوشه ها و فایل های مورد نیاز خود دسترسی داشته باشد، که گاهی اوقات می تواند مشکلات را برطرف کند. برای تنظیم OBS Studio برای اجرا با امتیازات بالا، برگه Compatibility را همانطور که برای وضوح قبلی پوشش داده شده است باز کنید. در تب Compatibility گزینه Run this program as a administrator را انتخاب کنید و روی OK کلیک کنید .

2. گزینه Power Saving GPU را برای OBS Studio تنظیم کنید

انتخاب یک عملکرد گرافیکی صرفه جویی در مصرف انرژی برای OBS Studio یک روش عیب یابی است که برای برخی از کاربران کارآمد است. اگر رایانه شما دارای دو پردازنده گرافیکی است، این به معنای تنظیم پردازنده گرافیکی یکپارچه برای OBS Studio است.

گزینه ذخیره انرژی

3. به روز رسانی اخیر درایور گرافیک را به عقب برگردانید

برخی از کاربران با بازگرداندن به‌روزرسانی‌های اخیر درایور کارت گرافیک، می‌توانند راه‌اندازی OBS Studio را برطرف کنند. درایورهای گرافیکی جدید گاهی اوقات ممکن است باگ هایی داشته باشند که باعث بروز مشکلاتی می شود. راهنمای ما

دکمه Roll Back Driver

4. باز نشدن برنامه OBS Studio را با آپدیت کردن کارت گرافیک برطرف کنید

به روز رسانی درایور گرافیک ممکن است با اصلاح احتمالی قبلی متناقض به نظر برسد. با این حال، مشکلات OBS Studio اغلب به دلیل قدیمی بودن درایورهای گرافیکی ایجاد می شود. اگر گزینه ای برای بازگرداندن درایور کارت گرافیک خود ندارید، در عوض آن را به روز کنید.

صفحه دانلود درایور NVIDIA

5. پوشه OBS Studio Configuration Data را حذف کنید

کاربران تأیید کرده اند که پاک کردن پوشه داده OBS Studio یا حداقل زیرپوشه های موجود در آن، می تواند راه اندازی نشدن OBS را برطرف کند. پیغام خطای OBS “در راه اندازی اولیه ناموفق” یکی از مشکلات راه اندازی است که کاربران با اعمال این وضوح بالقوه برطرف کرده اند. به این صورت می توانید پوشه داده OBS Studio را حذف کنید:

  1. روی Start در نوار وظیفه ویندوز کلیک راست کنید تا میانبر جانبی Run را در منوی Power User انتخاب کنید.
  2. %appdata% را در گفتگوی Run تایپ کنید .
  3. برای دسترسی به فهرست رومینگ در File Explorer، تأیید را انتخاب کنید .
    پوشه داده OBS Studio
  4. روی پوشه داده OBS Studio کلیک راست کنید تا گزینه Delete menu context را انتخاب کنید.
    گزینه Delete

6. برنامه ها و خدمات پس زمینه اضافی را غیرفعال کنید

برخی از برنامه‌های پس‌زمینه شخص ثالث که برای منابع سیستم رقابت می‌کنند نیز می‌توانند به طور بالقوه باعث مشکلات راه‌اندازی OBS Studio شوند. غیرفعال کردن چنین برنامه‌ها و سرویس‌های اضافی، منابع سیستم را برای OBS Studio به حداکثر می‌رساند و اطمینان می‌دهد که آنها به هیچ وجه نمی‌توانند با آن نرم‌افزار برخورد کنند.

چند راه وجود دارد که می‌توانید برنامه‌های پس‌زمینه را غیرفعال کنید، اما بهترین راه برای رفع مشکل OBS Studio، استفاده از یک بوت تمیز است. با این کار تمام برنامه‌ها و سرویس‌های شخص ثالث از شروع خودکار با ویندوز غیرفعال می‌شوند. برای اعمال این روش عیب‌یابی، نحوه اجرای راهنمای بوت تمیز را بررسی کنید . سپس ویندوز را پس از تنظیم بوت تمیز مجدد راه اندازی کنید و OBS Studio را اجرا کنید.

تب Startup در Task Manager

اگر OBS Studio بعد از راه‌اندازی تمیز کار می‌کند، باید چیزی که غیرفعال کرده‌اید باعث این مشکل شده باشد. اگر همه برنامه‌ها و سرویس‌های راه‌اندازی غیرفعال‌شده را همزمان فعال کنید، احتمالاً OBS Studio دوباره کار نخواهد کرد. بهتر است قبل از هر راه‌اندازی مجدد، آیتم‌های غیرفعال‌شده راه‌اندازی را به تدریج فعال کنید تا بهتر بتوانید تشخیص دهید که کدام یک باعث این مشکل شده است.

7. نرم افزار OBS Studio را دوباره نصب کنید

نصب مجدد نرم افزار یک روش عیب یابی است که به طور بالقوه می تواند بسیاری از مشکلات راه اندازی OBS Studio را برطرف کند. اگر هیچ چیز دیگری باعث شروع نرم افزار نمی شود، OBS Studio را دوباره نصب کنید. جدای از تازه کردن همه فایل‌های OBS Studio، نصب مجدد نیز تضمین می‌کند که از آخرین نسخه OBS استفاده می‌کنید.

برای دانلود ویزارد نصب برای OBS Studio روی دکمه Windows در آنجا کلیک کنید . بر روی فایل OBS-Studio-29.1.3-Full-Installer-x64.exe در پوشه ای که دانلود کرده است دوبار کلیک کنید تا جادوگر راه اندازی راه اندازی شود و نصب OBS از آنجا را انتخاب کنید.

دکمه دانلود ویندوز

توجه داشته باشید که یک برنامه جایگزین OBS Studio MS Store نیز وجود دارد که می توانید به جای نرم افزار دسکتاپ از آن استفاده کنید. این صفحه OBS Studio را باز کنید و روی Install > Open in Microsoft Store کلیک کنید تا به گزینه نصب برنامه UWP دسترسی پیدا کنید. سپس روی Install in Microsoft Store کلیک کنید تا برنامه OBS UWP را به رایانه شخصی خود اضافه کنید.

با OBS Studio دوباره ضبط و پخش کنید

بنابراین، وقتی نمی‌توانید OBS Studio را روی رایانه شخصی ویندوزی خود باز کنید، خیلی سریع آن را رها نکنید. حداقل سعی کنید از روش های عیب یابی برای رفع راه اندازی نشدن OBS Studio در بالا استفاده کنید. آنها احتمالا OBS Studio را برای اکثر کاربرانی که نیاز به تعمیر باز نشدن نرم افزار دارند، راه اندازی خواهند کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا

متوقف کننده آگهی‌ها فعال است

متاسفانه، افزونه مسدود کننده تبلیغات شما در حالت فعالیت است. برای دیدن محتوای وبسایت بدون تداخل، لطفاً مسدود کننده تبلیغات خود را غیرفعال کنید یا ما را به لیست سفید تبلیغات اضافه کنید. ما از تبلیغات برای پشتیبانی از خدمات رایگان خود استفاده می‌کنیم و از شما درخواست داریم که ما را حمایت کنید تا به شما محتوای با کیفیت‌تری ارائه دهیم.