آموزشمقالاتویدیو های آموزشی

آموزش استفاده از Spotlight Search شبیه مک در ویندوز 11/10

چگونه Microsoft Power Toys، یک جستجوی Spotlight شبیه مک را در ویندوز 10 و ویندوز 11 فعال کنیم؟

در مک، یک ویژگی جستجو و راه اندازی در سراسر سیستم به نام Spotlight Search تنها یک میانبر با Command+Space فاصله دارد. به لطف PowerToys Run، در ویندوز می‌تواند نوار جستجو و اجرای مشابهی را نیز با زدن Alt+Space داشته باشد. در اینجا نحوه تنظیم آن آمده است.

قبل از مطالعه کامل این مقاله می توانید ویدیو آموزشی این مورد را در کانال یوتیوب پی سی باز مشاهده کنید.

Microsoft PowerToys چیست؟

با یک ماژول PowerToys به نام PowerToys Run، می‌توانید Alt+Space را فشار دهید و یک نوار جستجوی پاپ‌آپ سریع از هر نقطه‌ای شبیه Spotlight Search در ویندوز ظاهر می‌شود. پس از ظاهر شدن، می‌توانید برنامه‌ها و اسناد را جستجو کنید و آنها را به سرعت اجرا یا باز کنید.

نحوه استفاده از PowerToys Run

برای دریافت این نوار جستجوی مفید، باید PowerToys را نصب کنید، مجموعه ای رایگان از ابزارهای ویندوز 10 مایکروسافت. می توانید آن را از Github دانلود کنید.

نمونه ای از PowerToys Run در عمل در ویندوز 10

پس از نصب PowerToys، PowerToys Setup را اجرا کنید و “PowerToys Run” را در نوار کناری انتخاب کنید. سپس مطمئن شوید که “Enable PowerToys Run” روشن است.

مطمئن شوید

پس از آن، PowerToys Setup را ببندید و نوار جستجوی جدید خود را امتحان کنید. Alt+Space را فشار دهید تا یک نوار جستجوی مینیمالیستی در مرکز صفحه نمایش شما ظاهر شود.

نوار جستجوی Microsoft PowerToys Run

هنگامی که یک جستجو را تایپ کردید، می‌توانید Enter را فشار دهید تا بلافاصله اولین نتیجه اجرا شود (یا باز شود)، یا می‌توانید از میان نتایج موجود در لیست با کلیدهای ماوس یا مکان‌نما انتخاب کنید و Enter را فشار دهید.

جستجو برای

همچنین می توانید از چندین دکمه “power user” که در کنار هر نتیجه ظاهر می شوند برای انجام برخی اقدامات مفید استفاده کنید. در اینجا کاری است که آنها انجام می دهند.

  • نماد کپی: مسیر فایل را در کلیپ بورد کپی می کند (فقط برای اسناد اعمال می شود).
  • Box with a Shield: این برنامه برنامه را به عنوان مدیر اجرا می کند (فقط برای برنامه ها اعمال می شود).
  • پوشه: پوشه حاوی را باز می کند و مکان فایل یا برنامه را در File Explorer آشکار می کند.
  • C:\ Box: این یک مسیر به فایل یا سند در خط فرمان باز می کند.
بررسی دکمه های PowerToys Run

اما فقط به PowerToys Run به عنوان یک نوار جستجوی شکوهمند فکر نکنید. همچنین می توانید از کادر PowerToys Run به عنوان جایگزینی برای گفتگوی Windows+R “Run” استفاده کنید . کافی است کادر را با Alt+Space بالا بکشید، یک دستور تایپ کنید و Enter را بزنید تا برنامه فورا اجرا شود.

می توانید از کادر جستجوی PowerToys Run به عنوان جایگزینی برای آن استفاده کنید

این فقط یک راه دیگر است که PowerToys تجربه راحت تر و قدرتمندتر ویندوز 10 را ارائه می دهد. اگر PowerToys Run را دوست دارید، ارزش آن را دارد که برای بررسی سایر ویژگی های PowerToys وقت بگذارید . موارد جدید اغلب به مرور زمان به مجموعه اضافه می شوند، بنابراین مطمئن شوید که با آخرین به روز رسانی های Github همراه باشید . خوش بگذره!

امتیاز کاربران: 5 ( 1 رای)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا

متوقف کننده آگهی‌ها فعال است

متاسفانه، افزونه مسدود کننده تبلیغات شما در حالت فعالیت است. برای دیدن محتوای وبسایت بدون تداخل، لطفاً مسدود کننده تبلیغات خود را غیرفعال کنید یا ما را به لیست سفید تبلیغات اضافه کنید. ما از تبلیغات برای پشتیبانی از خدمات رایگان خود استفاده می‌کنیم و از شما درخواست داریم که ما را حمایت کنید تا به شما محتوای با کیفیت‌تری ارائه دهیم.