آموزشمقالات

5 مورد اساسی از کارهایی که پس از نصب ویندوز باید انجام دهید

پس از نصب ویندوز، هنوز چند کار وجود دارد که باید انجام دهید. این باعث می شود که تجربه ای روان از ویندوز داشته باشید...

آیا به تازگی از نسخه های قدیمی به سیستم عامل ویندوز 10 یا 11 تغییر داده اید یا به تازگی ویندوز 11 را نصب کرده اید؟ پس از نصب ویندوز چه باید کرد؟ Pc Baaz چند چیز اساسی را به شما نشان می دهد تا بتوانید از همان ابتدا سیستم را بهتر راه اندازی کنید.

دلایل زیادی وجود دارد که شما باید به سیستم عامل ویندوز را از اول نصب کنید، به عنوان مثال، یک نصب تازه یا تمیز یا به روز رسانی از یک نسخه قدیمی مانند ویندوز 7. پس از گذراندن مراحل خسته کننده و طولانی نصب، هنوز کار اضافی دارید. راه اندازی سیستم به نحوی که دوست دارید.

قبل از خواندن ادامه این مقاله می توانید ویدیو آموزشی رفع این مشکل را در کانال یوتیوب پی سی باز تماشا کنید.

اکنون، بیایید اولین کارهایی را که باید پس از نصب ویندوز با رایانه شخصی خود انجام دهید، ببینیم.

پس از نصب ویندوز چه باید کرد

پس از نصب ویندوز 10 چه باید کرد؟ برای این سوال، ما 5 مورد رایج را برای شما فهرست می کنیم. حالا بیایید آنها را یکی یکی ببینیم.

1. ویندوز را به روز کنید

ممکن است به‌روزرسانی‌های ویندوز را دوست نداشته باشید زیرا مشکل‌ساز هستند، حتی به‌روزرسانی‌های باگ ممکن است باعث غیرقابل استفاده شدن رایانه شما شوند.

با این حال، نصب به‌روزرسانی پس از نصب تمیز ویندوز 10 بسیار حیاتی است، زیرا می‌تواند با آخرین رفع اشکال و وصله‌های امنیتی همراه باشد تا رایانه شما را از آسیب‌پذیری‌ها و حملات دور نگه دارد. بنابراین، اولین کاری که باید انجام دهید این است که ویندوز 10 را به روز کنید.

مرحله 1: در منوی Start به تنظیمات بروید .

مرحله ۲: گزینه Update & Security را انتخاب کنید تا وارد صفحه Windows Update شوید تا به‌روزرسانی‌ها را بررسی کنید.

مرحله 3: پس از دانلود و آماده شدن به‌روزرسانی‌های موجود، اکنون روی Restart کلیک کنید تا به‌روزرسانی‌ها اعمال شود.

ویندوز 10 را به روز کنید

2. آخرین درایورها را نصب کنید

علاوه بر آپدیت ویندوز، پس از نصب ویندوز 10 چه باید کرد؟

هنگامی که یک دستگاه به سیستم متصل می شود، یک درایور دستگاه به سخت افزار اجازه می دهد تا با سیستم عامل ویندوز ارتباط برقرار کند. درایورهای دستگاه توسط فروشندگان سخت افزار ارائه می شوند و زمانی که قدیمی هستند باید به روز شوند.

لازم است درایورها را پس از نصب جدید ویندوز 10 جدیدترین و سازگار با سیستم جدید نگه دارید. کافیست روی منوی استارت راست کلیک کرده و Device Manager را انتخاب کنید تا برای به روز رسانی درایورهای دستگاه باز شود.

به روز رسانی درایورهای دستگاه

3. پس از نصب ویندوز نرم افزار های ضروری را نصب کنید

اگرچه این سیستم دارای برنامه های زیادی است، اما هنوز باید نرم افزارهای ضروری را نصب کنید تا سیستم خود را برای استفاده روزانه تنظیم کنید.

نرم افزار آنتی ویروس

رایانه ها همیشه در معرض خطر ویروس ها، بدافزارها و برخی حملات مخرب هستند، بنابراین، باید یک برنامه آنتی ویروس را روی رایانه شخصی نصب کنید. ویندوز 10 دارای یک نرم افزار آنتی ویروس داخلی است – Windows Defender. شما باید آن را فعال کنید.

البته می توانید یک برنامه آنتی ویروس شخص ثالث مانند Norton Security، Kaspersky Internet Security و غیره را نصب کنید.

نرم افزار مرورگر وب و رسانه

ممکن است مایکروسافت اج را دوست نداشته باشید و بخواهید از مرورگر دیگری استفاده کنید. گوگل یا فایرفاکس ارزش توصیه را دارد.

اگر می‌خواهید روی رایانه شخصی خود به موسیقی گوش دهید و ویدیوها را تماشا کنید، اما از نرم‌افزار رسانه داخلی راضی نیستید، می‌توانید بهترین پخش‌کننده رسانه رایگان و پخش‌کننده موسیقی آنلاین را بررسی کنید.

توجه: علاوه بر این، می توانید برخی از نرم افزارهای بهره وری از جمله مجموعه آفیس، مجموعه ایمیل، ذخیره سازی ابری و غیره را نصب کنید.

4. تنظیمات حریم خصوصی را تنظیم کنید

علاوه بر این، پس از نصب ویندوز 10 چه باید کرد؟ یکی از کارهای ضروری که باید انجام دهید این است که تنظیمات حریم خصوصی را تغییر دهید زیرا مایکروسافت انواع اطلاعات را در مورد نحوه استفاده شما از سیستم عامل جمع آوری می کند. این نقض حریم خصوصی است.

با دنبال کردن راهنما می توانید بسیاری از این ویژگی ها را غیرفعال کنید:

مرحله 1: به Start > Settings > Privacy بروید .

مرحله 2: در زبانه عمومی ، می توانید تنظیمات حریم خصوصی را با تغییر دکمه از روشن به خاموش تغییر دهید.

تنظیمات حریم خصوصی ویندوز 10 را تغییر دهید

5. از ویندوز بک آپ بگیرید

خرابی سیستم همیشه غیرمنتظره اتفاق می افتد و شما همیشه زمان زیادی را صرف جستجوی راه حل می کنید. اگر پس از نصب ویندوز 10 یک تصویر سیستم ایجاد کنید، یک نسخه پشتیبان از سیستم دارید که در صورت عدم بوت شدن ویندوز، می توان از آن برای بازگرداندن سیستم به حالت عادی استفاده کرد.

برای انجام این کار، می‌توانید MiniTool ShadowMaker را امتحان کنید، یک نرم‌افزار حرفه‌ای پشتیبان‌گیری از ویندوز که به شما کمک می‌کند به راحتی از ویندوز بکاپ بگیرید.

سیستم پشتیبان گیری MiniTool ShadowMaker

نکته: علاوه بر این، پس از نصب ویندوز کارهای دیگری نیز وجود دارد که باید انجام دهید، به عنوان مثال، ایجاد یک درایو بازیابی، تغییر برنامه های پیش فرض، غیرفعال کردن موارد غیر ضروری راه اندازی، بهینه سازی تنظیمات ظاهری، ایمن سازی حساب خود، انجام تنظیمات کنترل حساب کاربری و موارد دیگر. .

پایان

پس از نصب ویندوز چه باید کرد؟ این پست اولین کارهایی را که باید برای رایانه شخصی خود انجام دهید با شما به اشتراک گذاشته است. اگر سیستم عامل ویندوز را تازه نصب کرده اید، این کارها را انجام دهید.

امتیاز کاربران: اولین نفری باشید که امتیاز می دهد!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا

متوقف کننده آگهی‌ها فعال است

متاسفانه، افزونه مسدود کننده تبلیغات شما در حالت فعالیت است. برای دیدن محتوای وبسایت بدون تداخل، لطفاً مسدود کننده تبلیغات خود را غیرفعال کنید یا ما را به لیست سفید تبلیغات اضافه کنید. ما از تبلیغات برای پشتیبانی از خدمات رایگان خود استفاده می‌کنیم و از شما درخواست داریم که ما را حمایت کنید تا به شما محتوای با کیفیت‌تری ارائه دهیم.