آموزشمقالاتویدیو های آموزشی

رفع مشکل خطای اکتیو نشدن ویندوز 0x803F700F

این نکات را امتحان کنید تا از شر خطای 0x803F700F خلاص شوید و ویندوز را در رایانه شخصی خود فعال کنید.

خطای اکتیو نشدن ویندوز 0x803F700F که معمولاً با پیامی همراه می‌شود که می‌گوید «چیزی مانع از برقراری ارتباط با سرورهای فعال‌سازی می‌شود» زمانی رخ می‌دهد که سیستم عامل ویندوز نتواند برای تأیید وضعیت مجوز خود با سرورهای فعال‌سازی مایکروسافت ارتباط برقرار کند.

در زیر، علل مختلف این مشکل را به شما معرفی می‌کنیم و به دنبال آن روش‌های عیب‌یابی را که می‌توانید برای رفع آن امتحان کنید، بیان می‌کنیم.

قبل از مطالعه کامل این مقاله می توانید ویدیو آموزشی این مورد را در کانال یوتیوب پی سی باز مشاهده کنید.

عواملی که می توانند باعث خطای فعال سازی ویندوز 0x803F700F شوند

اگر هنگام تلاش برای فعال کردن ویندوز برای اولین بار با خطای فعال سازی مواجه می شوید، ممکن است به یک یا چند مورد از دلایل زیر با این مشکل مواجه شوید:

  • مشکلات شبکه : ممکن است رایانه شما در اتصال به اینترنت مشکل داشته باشد، که مانع از دسترسی آن به سرورهای فعال سازی مایکروسافت می شود.
  • فایروال یا نرم افزار امنیتی : اگر از فایروال یا نرم افزار امنیتی شخص ثالث استفاده می کنید، این احتمال وجود دارد که ارتباط بین رایانه شما و سرورهای فعال سازی را مسدود کند. اگر از یک سرور پراکسی استفاده می کنید نیز ممکن است این اتفاق بیفتد.
  • مشکلات سرور : خود سرورهای مایکروسافت ممکن است مشکلات موقتی را تجربه کنند که باعث ایجاد مشکلاتی در طول فرآیند اکتیو نشدن ویندوز می شود.

 

1. اتصال شبکه خود را بررسی کنید

در طول فرآیند فعال‌سازی، رایانه شما با سرورهای فعال‌سازی مایکروسافت برای انتقال داده‌ها و تأیید مجوز ویندوز شما ارتباط برقرار می‌کند. اگر اتصال اینترنتی پایدار ندارید، این ارتباط برقرار نمی‌شود و در نتیجه مشکلاتی مانند آنچه در دست دارید می‌شود.

به همین دلیل است که توصیه می کنیم با اطمینان از داشتن اتصال شبکه پایدار شروع کنید. در صورت امکان، به یک شبکه Wi-Fi دیگر سوئیچ کنید و سپس اقدامی را انجام دهید که در ابتدا باعث ایجاد خطا شده بود.

 

2. فایروال و نرم افزار امنیتی خود را غیرفعال کنید

آنتی ویروس Avast را به طور موقت غیرفعال کنید

اگر اتصال شبکه شما پایدار است و به درستی کار می کند، راه حل بعدی که توصیه می کنیم امتحان کنید، فایروال شخص ثالث یا نرم افزار امنیتی خود را غیرفعال کنید، زیرا غیر معمول نیست که این برنامه ها ارتباط بین رایانه شما و سرورهای فعال سازی مایکروسافت را مسدود کنند.

این معمولاً زمانی اتفاق می‌افتد که فایروال یا برنامه امنیتی ارتباطات مرتبط با فعال‌سازی را به‌عنوان فعالیت مشکوک یا غیرمجاز تفسیر کند. برای ادامه غیرفعال کردن، بر روی نماد برنامه در نوار وظیفه کلیک راست کرده و تا زمانی که رایانه مجدداً راه اندازی شود، Disable را انتخاب کنید . این گزینه ممکن است برای شما کمی متفاوت باشد، بسته به برنامه آنتی ویروسی که استفاده می کنید.

اگر غیرفعال کردن نرم‌افزار امنیتی مشکل اکتیو نشدن ویندوز را حل می‌کند، بهتر است تنظیمات درون نرم‌افزار را تغییر دهید تا امکان برقراری ارتباط لازم فراهم شود.

3. زمان و تاریخ را بررسی کنید

فرآیندهای فعال سازی اغلب از مهرهای زمانی به عنوان نشانگرهایی استفاده می کنند که به سرورها می گویند چه زمانی اتفاق می افتد. اگر زمان رایانه شما با زمان سرور هماهنگ نباشد، احتمالاً درخواست فعال‌سازی رد می‌شود.

در اینجا نحوه تنظیم زمان و تاریخ رایانه خود آورده شده است:

  1. کلیدهای Win + I را با هم فشار دهید تا برنامه تنظیمات باز شود.
  2. زمان و زبان > تاریخ و زمان را انتخاب کنید .
  3. کلید را برای تنظیم خودکار زمان و تنظیم منطقه زمانی به صورت خودکار روشن کنید .
    گزینه Set the time automatically در تنظیمات

پس از اتمام، دوباره ویندوز را فعال کنید و بررسی کنید که آیا کار می کند یا خیر.

 

4. از Activation Troubleshooter استفاده کنید

عیب یاب فعال سازی را اجرا کنید

مایکروسافت یک عیب یاب فعال سازی ارائه می دهد که می تواند به شما در تشخیص و رفع مشکلات مربوط به فعال سازی ویندوز کمک کند. اگر مشکلی را شناسایی کند، شما را در مراحل حل مشکل راهنمایی می‌کند و پیگیری و اعمال راه‌حل‌های پیشنهادی را برای شما آسان‌تر می‌کند.

برای دسترسی به عیب‌یاب، به سیستم > فعال‌سازی در برنامه تنظیمات بروید. عیب‌یابی را در حالت فعال‌سازی انتخاب کنید و دستورالعمل‌های روی صفحه را دنبال کنید تا عیب‌یابی را ادامه دهید.

5. ویندوز را دوباره فعال کنید

هنگامی که ویندوز را نصب و فعال می کنید، مجوز دیجیتالی ایجاد می کند که به سخت افزار دستگاه شما مرتبط است. این مجوز به ویندوز اجازه می دهد تا بداند دستگاه شما مجاز به اجرای آن است.

با این حال، اگر یک جزء سخت افزاری اصلی (مانند مادربرد خود) را تغییر دهید، ویندوز دیگر دستگاه شما را نمی شناسد و مجوز شما را غیرفعال می کند. برای رفع این مشکل، باید ویندوز را دوباره از ابتدا فعال کنید.

اگر مجوز دیجیتال دارید، حساب مایکروسافت خود را به دستگاه خود اضافه کنید و آن را به مجوز پیوند دهید. پس از اتمام، عیب‌یاب فعال‌سازی را اجرا کنید و من اخیراً سخت‌افزار را در این دستگاه تغییر دادم را انتخاب کنید . جزئیات حساب مایکروسافت خود را وارد کرده و وارد سیستم شوید. در پنجره زیر دستگاهی را که می خواهید ویندوز را روی آن فعال کنید انتخاب کنید و روی دکمه Activate کلیک کنید .

حتما ویندوز را فعال کنید

فعال کردن ویندوز چندین مزیت را ارائه می دهد که تجربه کلی محاسباتی شما را افزایش می دهد و استفاده قانونی از سیستم عامل را تضمین می کند، اما این روند همیشه هموار پیش نمی رود. امیدواریم روش های ذکر شده در بالا به شما کمک کند تا در کوتاه ترین زمان خطای فعال سازی 0x803F700F را برطرف کنید. اگر خطا ادامه داشت، می توانید با تیم پشتیبانی مایکروسافت تماس بگیرید و مشکل را به آنها گزارش دهید.

امتیاز کاربران: 5 ( 1 رای)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا

متوقف کننده آگهی‌ها فعال است

متاسفانه، افزونه مسدود کننده تبلیغات شما در حالت فعالیت است. برای دیدن محتوای وبسایت بدون تداخل، لطفاً مسدود کننده تبلیغات خود را غیرفعال کنید یا ما را به لیست سفید تبلیغات اضافه کنید. ما از تبلیغات برای پشتیبانی از خدمات رایگان خود استفاده می‌کنیم و از شما درخواست داریم که ما را حمایت کنید تا به شما محتوای با کیفیت‌تری ارائه دهیم.