دسته‌بندی نشده

پیش نمایش تغییرات جدید ویندوز 11 در بیلد 23511

مطالبی که در ادامه مقاله تغییرات جدید ویندوز 11 مطالعه میکنید توسط وب سایت رسمی مایکروسافت منتشر شده است.

بهبودهای بیشتر برای Windows Spotlight

پس از آزمودن درمان‌های مختلف برای ظاهر Windows Spotlight، اکنون یک تجربه Windows Spotlight را برای Windows Insiders در Dev Channel ارائه می‌کنیم که شامل پیش‌نمایش تصاویر در تمام صفحه، فرصت‌های متعدد برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد هر تصویر و یک تجربه به حداقل رسیده است. برای باز کردن تجربه Spotlight ویندوز، روی نماد Spotlight در دسکتاپ راست کلیک کنید. همچنین می‌توانید روی نماد دوبار کلیک کنید تا مستقیماً صفحه فرود Bing را برای اطلاعات بیشتر در مورد هر تصویر راه‌اندازی کنید.

یکی از درمان‌های چندگانه برای Windows Spotlight با رابط کاربری غنی‌تر که در تجربه تمام صفحه نمایش داده می‌شود.  به هر حال کلیک کردن روی دسکتاپ، تجربه تمام صفحه را رد می کند.
یکی از درمان‌های چندگانه برای Windows Spotlight با رابط کاربری غنی‌تر که در تجربه تمام صفحه نمایش داده می‌شود. به هر حال کلیک کردن روی دسکتاپ، تجربه تمام صفحه را رد می کند.

برای فعال کردن Windows Spotlight در رایانه شخصی خود، روی دسکتاپ خود کلیک راست کرده و “Personalize” را انتخاب کنید و سپس موضوع جدید Spotlight را انتخاب کنید. همچنین، می‌توانید مستقیماً با رفتن به Settings > Personalization > Background و انتخاب گزینه در زیر منوی «Personalize your background»، Spotlight را فعال کنید.

تغییرات و بهبود های ویندوز

[General]

  • اگر مشکل پخش جریانی دوربین مانند راه‌اندازی نشدن دوربین یا بسته بودن شاتر دوربین شناسایی شود، یک پنجره بازشو با توصیه راه‌اندازی عیب‌یاب خودکار Get Help برای حل مشکل ظاهر می‌شود.
گفتگوی بازشو با توصیه برای راه‌اندازی عیب‌یاب خودکار Get Help برای حل مشکلات دوربین.
گفتگوی بازشو با توصیه برای راه‌اندازی عیب‌یاب خودکار Get Help برای حل مشکلات دوربین.

[Windows Copilot]

  • Windows Insiders در Dev Channel که وارد سیستم می شوند و توسط AAD مدیریت می شوند ( به زودی Microsoft Entra ID خواهد شد ) متوجه خواهند شد که Windows Copilot Preview دیگر در این بیلد موجود نیست. این فقط یک مسئله موقتی است. می توانید آن را به طور موقت از طریق این خط مشی واقع در ویرایشگر خط مشی گروه: پیکربندی کاربر > الگوهای اداری > اجزای ویندوز > Windows Copilot فعال کنید. لطفاً توجه داشته باشید که این نام خط‌مشی در پروازهای آینده تغییر می‌کند. پیش‌نمایش Copilot Windows در پرواز آینده از جمله پشتیبانی از Bing Chat برای Enterprise به‌طور پیش‌فرض روشن خواهد شد .

[Start menu]

  • برای افرادی که با یک حساب AAD ( به زودی Microsoft Entra ID ) وارد نسخه‌های Windows 11 Pro یا Enterprise شده‌اند ، پیش‌نمایش غنی‌تری را هنگام نگه‌داشتن ماوس روی فایل‌هایی مانند اسناد Word در قسمت Recommended در منوی Start ارائه می‌کنیم. برای این نسخه اولیه، تصاویر کوچک برای همه فایل‌ها در دسترس نخواهد بود و به‌روزرسانی بعدی تجربه را برای فایل‌های بیشتر و برای کاربران MSA فعال می‌کند. علاوه بر این، هنگام کلیک راست بر روی توصیه های فایل ابری، اکنون گزینه ای برای اشتراک گذاری سریع این فایل ها وجود دارد.
نمونه‌ای از پیش‌نمایش غنی‌تر هنگام قرار دادن ماوس روی فایل‌هایی مانند اسناد Word در قسمت Recommended در منوی Start.
نمونه‌ای از پیش‌نمایش غنی‌تر هنگام قرار دادن ماوس روی فایل‌هایی مانند اسناد Word در قسمت Recommended در منوی Start.
  • در زیر همه برنامه‌ها در منوی استارت، اجزای سیستم ویندوز 11 اکنون برچسب «سیستم» را نشان می‌دهند. این تغییر در حال گسترش است و بنابراین همه افراد داخلی در کانال Dev فوراً آن را نخواهند دید.

[Taskbar & System Tray]

  • اعلان‌ها اکنون به صورت زنگ در سینی سیستم نشان داده می‌شوند و هنگامی که اعلان‌های جدید ارسال می‌شود، زنگ بر اساس رنگ لهجه سیستم شما رنگی می‌شود. وقتی هیچ اعلانی وجود ندارد و ساعت قابل مشاهده است، زنگ خالی خواهد بود. تعداد اعلان‌ها دیگر نشان داده نمی‌شوند.
زنگ اعلان در سینی سیستم برای اعلان‌های جدید و بدون اعلان.
زنگ اعلان در سینی سیستم برای اعلان‌های جدید و بدون اعلان.

[File Explorer]

  • تغییراتی ایجاد کرد که به طور قابل توجهی باید به بهبود عملکرد مرحله “محاسبه” در هنگام ارسال تعداد زیادی فایل به طور همزمان در File Explorer به سطل بازیافت کمک کند.

[Snap Layouts]

  • ما اشکالاتی را که باعث خرابی‌هایی می‌شد که منجر به غیرفعال کردن پیشنهادات در Snap Layouts می‌شد، برطرف کرده‌ایم و شروع به ارائه مجدد آن به Windows Insiders در Dev Channel کرده‌ایم. پیشنهاداتی در  Snap Layouts که به شما کمک می کند فوراً چندین پنجره برنامه را با هم بچسبانید. هنگامی که ماوس را روی دکمه Minimize یا Maximize در یک برنامه (یا WIN + Z) می‌چرخانید تا کادر طرح‌بندی را راه‌اندازی کنید، نمادهای برنامه را در گزینه‌های طرح‌بندی مختلف نمایش می‌دهید تا به شما کمک کند بهترین گزینه طرح‌بندی را پیشنهاد کنید که بهترین کار را انجام می‌دهد. این تجربه (دوباره) در حال گسترش است، بنابراین همه Windows Insiders در Dev Channel فوراً آن را نخواهند دید.
پیشنهادات در Snap Layouts.
پیشنهادات در Snap Layouts.

[Settings]

  • ما اشکالی را که می‌توانست باعث بی‌ثباتی شود که منجر به غیرفعال کردن صفحه اصلی تنظیمات جدید با Build 23506 در هفته گذشته شد، برطرف کرده‌ایم. ما شروع به ارسال مجدد صفحه اصلی تنظیمات جدید به Insiders در Dev Channel کرده ایم.
  • ما شروع به ارائه یک گزینه جدید در تنظیمات > بلوتوث و دستگاه‌ها > پیوند تلفن برای غیرفعال کردن Phone Link همه در ویندوز 11 کرده‌ایم. این تنظیم از برقراری ارتباط Phone Link با دستگاه‌های تلفن همراه شما جلوگیری می‌کند.

ایرادات رفع شده ویندوز

[File Explorer]

  • مشکلی که در آن کپی کردن فایل‌ها از بایگانی‌های بزرگ یا استفاده از «Extract All» ممکن است کندتر از حد انتظار برای آرشیوهای «solid» .7Z یا .rar باشد، برطرف شد.
  • مشکلی را برطرف کرد که در آن هنگام از حالت فشرده‌سازی برخی از انواع قالب‌های بایگانی که به تازگی پشتیبانی می‌شوند، نام پوشه‌ها ممکن است گسسته شوند.
  • یک مشکل اساسی که در برخی موارد پس‌زمینه منوی زمینه در File Explorer شفاف به نظر می‌رسید، برطرف شد.

[Notifications]

  • مشکلی را برطرف کرد که مانع از باز شدن برنامه‌ها می‌شد هنگام انتخاب در پنجره بازشو اعلان برای آن برنامه.
  • مشکلی را برطرف کرد که باعث شد خودی‌ها به‌طور غیرمنتظره اعلانی ببینند که به شما پیشنهاد می‌کرد اعلان‌های برنامه‌ای به نام NotifyiconGeneratedAumid_* را خاموش کنید.

[Taskbar & System Tray]

  • خرابی های متعدد explorer.exe که بر قابلیت اطمینان نوار وظیفه تأثیر می گذاشت، رفع شد.
  • مشکلی که باعث می‌شد تنظیمات سریع هنگام انتخاب نمادهای شبکه، صدا و باتری در سینی سیستم باز نشود، برطرف شد.

[Task View & Desktops]

  • تغییر انیمیشن دسکتاپ را تنظیم کرد تا کمی بیشتر به انیمیشن تبدیل شود.

[Search on the Taskbar]

  • مشکلی را که در آن جستجو برای پنهان شدن در تنظیمات نوار وظیفه پنهان نمی شد، برطرف شد.

[Windows Ink]

  • مشکلی که در آن نوشتن در کادر آدرس در مایکروسافت اج ممکن است به درستی کار نکند برطرف شد. اطمینان حاصل کنید که Microsoft Edge با آخرین نسخه به روز است.

توجه: برخی از اصلاحات ذکر شده در اینجا در ساخت‌های Insider Preview از Dev Channel ممکن است راه خود را در به‌روزرسانی‌های سرویس نسخه منتشر شده ویندوز 11 باز کنند.

مشکلات شناسایی شده ویندوز

[General]

  • [جدید] ما در حال بررسی گزارش‌هایی هستیم مبنی بر اینکه explorer.exe هنگام تلاش برای وارد شدن به حالت ایمن در صفحه ورود (با یک خطای بازشو) از کار می‌افتد.

[Start menu]

  • [جدید] برخی از برنامه‌ها در زیر همه برنامه‌ها در منوی استارت، مانند برنامه‌های PWA که از طریق Microsoft Edge نصب شده‌اند، ممکن است به اشتباه به عنوان یک جزء سیستم برچسب‌گذاری شوند.

[Windows Copilot]

  • می‌توانید از Alt + Tab برای خروج از Windows Copilot استفاده کنید، اما به آن بازگشت نکنید. Windows + C فوکوس را به Windows Copilot برمی‌گرداند
  • هنگام اولین راه‌اندازی یا پس از به‌روزرسانی Copilot در حین استفاده از دسترسی صوتی، باید از دستورات «نمایش شبکه» استفاده کنید تا برای اولین بار روی کادر «از من هر چیزی بپرسید» کلیک کنید.

[File Explorer]

  • خودی‌ها ممکن است هنگام کشیدن نوار پیمایش یا تلاش برای بستن پنجره در طول یک فرآیند بارگذاری طولانی فایل، با خرابی File Explorer مواجه شوند.
  • [جدید] در برخی موارد، نمادهای روی دسکتاپ شما ممکن است همگی خالی باشند. اگر این اتفاق افتاد، استفاده از گزینه refresh در منوی زمینه دسکتاپ باید آن را حل کند.

[Dynamic Lighting]

  • تغییر حساب کاربری می تواند LED های دستگاه را خاموش کند.

[Windows Ink]

  • Windows Ink دستخط را به متن به محتوای اصلی (مثلاً اسناد Word و صفحات گسترده Excel) در برنامه های Microsoft 365 تبدیل نمی کند.
  • جعبه های جستجو در برنامه های Microsoft 365 (مثلاً Microsoft Word) ممکن است به درستی کار نکنند.
  • فیلدهای نظر در برنامه های مایکروسافت 365 (به عنوان مثال، Microsoft Word) ممکن است به درستی کار نکنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا

متوقف کننده آگهی‌ها فعال است

متاسفانه، افزونه مسدود کننده تبلیغات شما در حالت فعالیت است. برای دیدن محتوای وبسایت بدون تداخل، لطفاً مسدود کننده تبلیغات خود را غیرفعال کنید یا ما را به لیست سفید تبلیغات اضافه کنید. ما از تبلیغات برای پشتیبانی از خدمات رایگان خود استفاده می‌کنیم و از شما درخواست داریم که ما را حمایت کنید تا به شما محتوای با کیفیت‌تری ارائه دهیم.