آموزشمقالاتویدیو های آموزشی

آموزش رفع خطای This App Can’t Run on Your PC در ویندوز 11/10

در این مطلب آموزشی، ما به شما نشان می‌دهیم چگونه خطای This App Can't Run on Your PC را با روش‌های ساده و قابل اعتماد برطرف کنید.

اگر ویندوز خطای «This App Can’t Run on Your PC» را به شما نشان می‌دهد، ممکن است چند دلیل پشت این مشکل وجود داشته باشد. گاهی اوقات برنامه با سیستم شما ناسازگار است، شما به حساب کاربری اشتباهی وارد شده اید یا برنامه بد نصب شده است.

خوشبختانه، چند راه حل وجود دارد که می توانید امتحان کنید. بنابراین، بیایید و ببینیم که چگونه خطای “This App Can’t Run on Your PC” را برطرف کنیم.

قبل از مطالعه کامل این مقاله می توانید ویدیو آموزشی این مورد را در کانال یوتیوب پی سی باز مشاهده کنید.

1. نسخه برنامه را بررسی کنید

اگر برنامه را بدون بررسی ویژگی های آن دانلود و نصب کرده باشید، ممکن است با سیستم شما ناسازگار باشد. به عنوان مثال، نمی‌توانید برنامه‌ای را اجرا کنید که با نسخه 32 بیتی ویندوز 10 سازگار است و آن را به راحتی در سیستم 64 بیتی اجرا کنید.

قبل از دانلود برنامه، باید به ویژگی های سیستم خود نگاهی بیندازید. Win + I را فشار دهید تا تنظیمات باز شود و System را انتخاب کنید . سپس از منوی سمت چپ، روی About کلیک کنید .

بخش مشخصات دستگاه به شما اطلاعاتی درباره سیستم شما می دهد، از جمله اینکه کدام نسخه ویندوز را روی رایانه خود نصب کرده اید.

مشخصات دستگاه را در ویندوز 10 بررسی کنید

2. برنامه را در حالت سازگاری اجرا کنید

گاهی اوقات، هنگام اجرای بازی‌ها و نرم‌افزارهای قدیمی‌تر روی رایانه، با خطای «این برنامه نمی‌تواند روی رایانه شخصی خود اجرا شود» دریافت می‌کنید . برای رفع آن، باید حالت سازگاری را از ویژگی های برنامه فعال کنید.

روی فایل اجرایی برنامه کلیک راست کرده و Properties را انتخاب کنید . تب Compatibility را باز کنید ، گزینه Run this program in compatibility mode برای را علامت بزنید و با استفاده از منوی کشویی نسخه دیگری از ویندوز را انتخاب کنید. برای ذخیره تنظیمات جدید روی Apply > OK کلیک کنید و سعی کنید برنامه را اجرا کنید.

3. برنامه را با Run as administrator اجرا کنید

اگر برنامه مجوزهای لازم را برای اجرا در دستگاه شما نداشته باشد، ممکن است ویندوز خطای «This app can not run on your PC» را نمایش دهد. برای حل این مشکل، باید برنامه را با حقوق اداری راه اندازی کنید.

برای انجام این کار، روی فایل اجرایی برنامه کلیک راست کرده و Run as administrator را انتخاب کنید . اگر برنامه اکنون بدون هیچ مشکلی راه اندازی می شود، می توانید یاد بگیرید که چگونه همیشه یک برنامه ویندوز را با امتیازات مدیریتی اجرا کنید .

4. عیب یاب یا Troubleshooter برنامه را اجرا کنید

اگر در تلاش برای یافتن نسخه مناسب شانسی نیافتید، می توانید از ویندوز بخواهید آن را برای شما انتخاب کند. برای اجرای Windows Program Compatibility Troubleshooter مراحل زیر را طی کنید:

  1. کلید Windows + I را فشار دهید تا تنظیمات باز شود.
  2. به به‌روزرسانی و امنیت > عیب‌یابی بروید .
  3. روی Additional troubleshooters کلیک کنید .
  4. از لیست یافتن و رفع مشکلات دیگر ، عیب‌یابی سازگاری برنامه را انتخاب کنید ، عیب‌یاب را اجرا کنید .
  5. از دستورالعمل های روی صفحه پیروی کنید.
عیب یاب سازگاری را در ویندوز 10 اجرا کنید

5. یک کپی از فایل اجرایی ایجاد کنید

این یک ترفند غیرمعمول است، اما ممکن است کار را انجام دهد. فایل اجرایی برنامه را کپی کرده و در یک مکان جدید قرار دهید. سپس، فایل کپی شده را مانند حالت عادی اجرا کنید.

6. ویروس ها ویندوز را اسکن کنید

حتی اگر برنامه با سیستم شما سازگار باشد، یک ویروس می تواند از اجرای برنامه به طور معمول جلوگیری کند. می توانید از ابزارهای داخلی ویندوز برای جستجوی هر گونه ویروس در رایانه خود استفاده کنید. در اینجا نحوه انجام این کار آمده است:

  1. روی Start کلیک راست کرده و به Settings > Update & Security بروید .
  2. از منوی سمت چپ، Windows Security را باز کنید و روی Virus & kërcënim محافظت کنید .
  3. روی دکمه اسکن سریع کلیک کنید و منتظر بمانید تا ویندوز 10 این فرآیند را به پایان برساند.
اسکن سریع در ویندوز 10

اگر اسکن چیزی پیدا نکرد، اما همچنان نشانه‌هایی از آلودگی بدافزار مشاهده کردید، می‌توانید ابزار حذف بدافزار دیگری را امتحان کنید .

7. SFC Scan را اجرا کنید

اگر ابزار اسکن سریع مشکل را برطرف نکرد، یکی دیگر از ویژگی های ویندوز 10 وجود دارد که می توانید از آن استفاده کنید. جستجوگر فایل سیستم فایل های سیستمی خراب یا آسیب دیده را جستجو می کند و به طور خودکار آنها را جایگزین می کند.

اسکن SFC را در ویندوز اجرا کنید

Command Prompt را با حقوق مدیریت باز کنید و sfc /scannow را تایپ کنید . برای شروع فرآیند، کافی است Enter را فشار دهید . هنگامی که اسکن SFC کامل شد، پیامی به شما نشان می دهد که آیا فایل های خراب را در سیستم شما پیدا کرده و جایگزین کرده است.

8. از Disk Cleanup Tool استفاده کنید

رایانه شما دائماً در حال جمع آوری فایل های ناخواسته است، به خصوص اگر زیاد در اینترنت مرور می کنید. اگر این فایل‌ها فضای زیادی از هارد دیسک شما را اشغال کنند، ممکن است باعث خطای اجرای برنامه شوند. ساده ترین راه برای حذف این فایل های غیر ضروری استفاده از Disk Cleanup است.

برای انجام این کار مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. در نوار جستجوی منوی Start ، Disk cleanup را جستجو کرده و Run as administrator را انتخاب کنید .
  2. فایل هایی که می خواهید پاک شوند را انتخاب کنید. Disk Cleanup به شما نشان می دهد که چقدر فضای بدست می آورید.
  3. برای شروع فرآیند روی OK کلیک کنید .
پاکسازی دیسک در ویندوز 10

9. تنظیمات آنتی ویروس خود را بررسی کنید

گاهی اوقات، آنتی ویروس شما ممکن است کمی محتاط باشد و شما را از اجرای یک برنامه خاص باز دارد. در این مورد، راه حل بسیار ساده است. برنامه مشکل ساز را به لیست استثناهای آنتی ویروس خود اضافه کنید. از طرف دیگر، می توانید نرم افزار آنتی ویروس خود را به طور موقت خاموش کنید.

10. Developer Mode را فعال کنید

اگر هنوز برای راه‌اندازی یک برنامه خاص مشکل دارید، یک راه‌حل دیگر وجود دارد که باید امتحان کنید. Windows Developer Mode به شما این امکان را می دهد که برنامه ها را حتی اگر از یک منبع معتبر نباشند اجرا کنید.

برای فعال کردن Developer Mode، روی دکمه Start کلیک راست کرده و Settings را انتخاب کنید . در آنجا، به Update & Security > For developers بروید . سپس، کلید زیر حالت برنامه‌نویس را روشن کنید .

حالت برنامه نویس ویندوز 10 را فعال کنید

توصیه می‌کنیم فقط در صورتی از حالت برنامه‌نویس استفاده کنید که برنامه را از یک منبع قابل اعتماد دریافت کرده‌اید. در غیر این صورت، ممکن است رایانه خود را در معرض خطر قرار دهید.

11. برنامه مشکل ساز را دوباره نصب کنید

اگر پس از امتحان کردن همه چیز در لیست ما همچنان با خطای “This app can’t run on your PC” مواجه می شوید، باید برنامه را دوباره نصب کنید. هنگامی که آن را حذف کردید، به وب سایت رسمی بروید و آخرین نسخه را دانلود کنید.

با این حال، قبل از بارگیری مجدد هر فایل ، حتماً کش مرورگر خود را حذف کنید . کش مرورگر با دانلود داده های وب سایت، مرور را سریعتر کرده و تاخیر سرور را کاهش می دهد. با این حال، حافظه پنهان مرورگر ممکن است بارگیری ها را در رایانه شما خراب کند.

امتیاز کاربران: 5 ( 1 رای)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا

متوقف کننده آگهی‌ها فعال است

متاسفانه، افزونه مسدود کننده تبلیغات شما در حالت فعالیت است. برای دیدن محتوای وبسایت بدون تداخل، لطفاً مسدود کننده تبلیغات خود را غیرفعال کنید یا ما را به لیست سفید تبلیغات اضافه کنید. ما از تبلیغات برای پشتیبانی از خدمات رایگان خود استفاده می‌کنیم و از شما درخواست داریم که ما را حمایت کنید تا به شما محتوای با کیفیت‌تری ارائه دهیم.