آموزشمقالات

رفع مشکل ارور We Can’t Find Your Camera در ویندوز 10 و 11

آموزش رفع خطای 0xA00F4244 هنگام اجرا نشدن دوربین در ویندوز

آیا هنگام دسترسی به دوربین از طریق برنامه دوربین (یا هر برنامه دیگری) با پیغام خطای “We Can’t Find Your Camera” با کد خطای A00F4244 مواجه شده اید؟ این نشان می دهد که برنامه قادر به شناسایی هیچ دوربینی در دستگاه شما نیست.

دوربین خارجی ممکن است قطع شده باشد، ممکن است در تنظیمات خاموش شده باشد، Windows Defender یا برخی از برنامه های آنتی ویروس دیگر ممکن است دسترسی برنامه را به دوربین مسدود کرده باشد، یا ممکن است مشکلی در خود برنامه وجود داشته باشد.

قبل از خواندن ادامه این مقاله می توانید ویدیو آموزشی رفع این مشکل را در کانال یوتیوب پی سی باز تماشا کنید.

http://https://youtu.be/NFFvPSUoIiw

اگر می‌خواهید دوربینتان دوباره شناسایی شود، در اینجا چند بررسی و اصلاح وجود دارد که ممکن است کمک کند.

1. برخی از بررسی های اولیه را اعمال کنید

ابتدا با استفاده از بررسی های اولیه زیر، تشخیص مشکل را شروع کنید، زیرا ممکن است بلافاصله مشکل را حل کنند:

  • برنامه ای را که دوربین را پس از بستن آن شناسایی نمی کند، دوباره راه اندازی کنید.
  • تمام برنامه هایی را که به دوربین شما دسترسی دارند ببندید، به جز برنامه ای که قصد استفاده از دوربین را در آن دارید.
  • برنامه دوربین یا هر برنامه دیگری را که از طریق Windows Defender و نرم‌افزار آنتی‌ویروس‌تان برای شما مشکل ایجاد می‌کند، لیست سفید کنید. راهنمای ما در مورد نحوه اجازه دادن به برنامه‌ها از طریق فایروال را ببینید و به وب‌سایت رسمی آنتی‌ویروس خود برای دستورالعمل‌هایی در مورد لیست سفید برنامه‌ها از طریق آن مراجعه کنید.
  • فشار ملایم دور دوربین یکپارچه مشکل بسیاری از کاربران را حل کرده است. آن را امتحان کنید و ببینید کمک می کند یا خیر.

اگر هیچ یک از بررسی های بالا به رفع خطا کمک نکرد، به رفع اصلی بروید.

 

2. مطمئن شوید که دوربین یا وب کم به درستی وصل شده است

وب کم

اگر در رایانه شخصی خود، جایی که یک وب کم خارجی دارید، با خطای «We Can’t Find Your Camera» مواجه شدید، مطمئن شوید که به درستی متصل است. بررسی کنید که هر دو سر کابلی که وب کم را به دستگاه شما متصل می کند به درستی وصل شده باشد و از سالم بودن کابل مطمئن شوید.

همچنین، می توانید کابل را از درگاهی که دوربین در حال حاضر به آن متصل است جدا کرده و به پورت دیگری متصل کنید تا مشکلات پورت آن برطرف شود. به همین ترتیب، باید دوربین را از دستگاه خود جدا کرده و مجدداً وصل کنید تا مطمئن شوید که یک نقص موقتی باعث خطای مورد بحث نمی شود.

اگر ترفندهای بالا مشکل را برطرف نکرد یا در لپ تاپ دارای وب کم یکپارچه با خطا مواجه شدید، به مرحله بعدی بروید.

3. مطمئن شوید که دوربین در تنظیمات ویندوز غیرفعال نیست

کاربران ویندوز می توانند دوربین دستگاه خود را به دلایل حفظ حریم خصوصی خاموش کنند. هنگامی که سعی می کنید به دوربین دستگاه خود دسترسی پیدا کنید، زمانی که در تنظیمات غیرفعال است، احتمالاً با خطای مورد بحث در بالا مواجه خواهید شد. بنابراین، اگر به طور معمول برنامه دوربین را زمانی که از آن استفاده نمی کنید خاموش می کنید، مطمئن شوید که این بار این کار را نکرده اید.

این مراحل را برای تأیید آن و فعال کردن مجدد دوربین دنبال کنید:

  1. روی دکمه Start ویندوز راست کلیک کرده و Settings را انتخاب کنید .
  2. تب بلوتوث و دستگاه‌ها را در نوار کناری سمت چپ انتخاب کنید .
  3. تنظیمات دوربین را از قسمت سمت راست باز کنید .
    به تنظیمات دوربین در تب بلوتوث و دستگاه‌ها در برنامه تنظیمات ویندوز بروید
  4. اگر دوربین اصلی در اینجا غیرفعال است، روی دکمه فعال کردن کلیک کنید تا دوباره فعال شود.
    دوربین را در تب بلوتوث و دستگاه‌ها در برنامه تنظیمات ویندوز فعال کنید

در صورتی که دوربین از قبل فعال شده است، به مرحله بعد ادامه دهید.

اگر هیچ دوربینی در لیست دوربین‌های متصل وجود ندارد ، سیستم نتوانسته هیچ دوربینی را در دستگاه شما شناسایی کند. اگر چنین است، اتصال دوربین را دوباره بررسی کنید.

4. عیب‌یابی دوربین و برنامه‌های مایکروسافت استور را اجرا کنید

ویندوز دارای یک عیب یاب دوربین داخلی است که به طور خودکار به کاربران کمک می کند تا مشکلات دوربین را برطرف کنند. اجرای عیب یاب شانس خوبی برای حل مشکل دارد.

پنجره عیب یابی دوربین

ویندوز همچنین عیب‌یاب دیگری به نام Windows Store Apps ارائه می‌کند که به اسکن و رفع مشکلات برنامه‌های فروشگاه مایکروسافت (که قبلاً به نام Windows Store شناخته می‌شد) کمک می‌کند. از آنجایی که برنامه دوربین یک برنامه فروشگاه مایکروسافت است، اجرای این عیب‌یاب نیز ممکن است به حل مشکلات آن کمک کند.

عیب‌یاب برنامه‌های فروشگاه ویندوز

بنابراین، راهنمای ما را در مورد نحوه اجرای هر عیب‌یابی در ویندوز 10 و 11 برای اجرای عیب‌یابی دوربین و برنامه‌های فروشگاه ویندوز دنبال کنید.

5. مجوزهای دوربین خود را بررسی کنید

اگر هنگام دسترسی به دوربین از یک برنامه شخص ثالث، خطای مورد بحث را دریافت کنید، ممکن است برنامه به دوربین دستگاه دسترسی نداشته باشد. بنابراین، اطمینان حاصل کنید که برنامه مجوز دسترسی به دوربین را دارد و در صورت عدم دسترسی، آن را اعطا کنید.

برای بررسی آن، برنامه تنظیمات را باز کنید، برگه حریم خصوصی و امنیت را انتخاب کنید و به مجوزهای برنامه بروید . در اینجا، روی دوربین کلیک کنید و مجوز برنامه‌ای را که به شما خطای «نمی‌توانیم دوربینتان را پیدا کنیم» را فعال کنید.

دسترسی به دوربین را در برگه حریم خصوصی و امنیت برنامه تنظیمات ویندوز فعال کنید

6. درایورهای دوربین را به روز کنید، دوباره نصب کنید، یا بازگردانید

به روز رسانی درایورهای دوربین ضروری است تا سیستم عامل و برنامه ها بتوانند با سخت افزار دوربین ارتباط برقرار کنند. اگر آنها فاسد یا قدیمی شوند، این ارتباط می تواند مختل شود و منجر به خطا شود.

برای بررسی به‌روزرسانی‌های جدید درایور، به مدیریت دستگاه بروید، دسته دوربین‌ها را گسترش دهید ، روی درایور دوربین مربوطه کلیک راست کرده و به‌روزرسانی درایور را انتخاب کنید .

درایور دوربین مربوطه را از Windows Device Manager به روز کنید

اگر به‌روزرسانی درایور کمکی نکرد، دوباره روی درایور کلیک راست کرده و Uninstall device را انتخاب کنید . سپس دستگاه خود را مجددا راه اندازی کنید و ویندوز جدیدترین درایور را برای شما نصب خواهد کرد.

درایور دوربین را از Windows Device Manager حذف نصب کنید

اگر پس از به‌روزرسانی درایور با مشکل مورد بحث مواجه شدید، به‌روزرسانی درایور را برگردانید. برای انجام این کار، روی درایور کلیک راست کرده و Properties را انتخاب کنید . به تب Driver بروید و روی Roll Back Driver کلیک کنید .

ویژگی های دوربین دستگاه مدیر دستگاه roll back driver

7. برنامه دوربین را  ریست کنید

برای تنظیم مجدد یک برنامه در ویندوز 11، برای رفع مشکل We Can’t Find Your Camera با فشار دادن Win + I شروع کنید تا برنامه تنظیمات ظاهر شود. سپس، به برنامه ها > برنامه های نصب شده بروید .

صفحه برنامه های نصب شده در برنامه تنظیمات ویندوز 11

در لیست برنامه های موجود در رایانه خود پیمایش کنید تا به برنامه مورد نظر خود برسید. هنگامی که آن را پیدا کردید، روی سه نقطه افقی سمت راست آن کلیک کنید و گزینه های پیشرفته را از منو انتخاب کنید.

انتخاب گزینه های پیشرفته برای spotify در صفحه برنامه های نصب شده در تنظیمات

به قسمت Reset پایین بروید . در اینجا، شما همچنین می توانید برنامه ویندوز را تعمیر کنید تا بدون از دست دادن اطلاعات، آن را تعمیر کنید. اگر قبلاً آن را امتحان نکرده‌اید، نحوه تعمیر برنامه‌ها در ویندوز را ببینید تا به آن ضربه بزنید.

اگر کار نکرد، روی دکمه Reset کلیک کنید .

بازنشانی یک برنامه در برنامه تنظیمات ویندوز

با کلیک بر روی Reset مجدد در پنجره پاپ آپ، تأیید کنید که می خواهید برنامه را بازنشانی کنید .

دوربین خود را به کار برگردانید

دیدن برنامه دوربین یا هر برنامه کنفرانس ویدیویی دیگری که دوربین را در لحظات مهم تشخیص نمی دهد می تواند ناراحت کننده باشد. امیدواریم، بهتر متوجه شوید که چه چیزی باعث خطای “ما نمی توانیم دوربین شما را پیدا کنیم” می شود. همچنین، اگر به درستی راه حل های ارائه شده در بالا را اعمال کنید، باید بتوانید مشکل را حل کنید و از دوربین خود دوباره استفاده کنید.

اگر هیچ چیز کار نمی کند و مشکل در تمام برنامه هایی که سعی می کنید از آن به دوربین دسترسی داشته باشید ادامه دارد، ممکن است یک مشکل سخت افزاری باشد. اگر خود وب کم مشکل دارد، آن را توسط یک متخصص بررسی کنید.

امتیاز کاربران: اولین نفری باشید که امتیاز می دهد!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا

متوقف کننده آگهی‌ها فعال است

متاسفانه، افزونه مسدود کننده تبلیغات شما در حالت فعالیت است. برای دیدن محتوای وبسایت بدون تداخل، لطفاً مسدود کننده تبلیغات خود را غیرفعال کنید یا ما را به لیست سفید تبلیغات اضافه کنید. ما از تبلیغات برای پشتیبانی از خدمات رایگان خود استفاده می‌کنیم و از شما درخواست داریم که ما را حمایت کنید تا به شما محتوای با کیفیت‌تری ارائه دهیم.